Friday, October 26, 2012

Kejamnya Cikgu Ni!!!

Tindakan kejam seorang guru sekolah rendah, Cik Yanhong, 20, mengenakan hukuman keterlaluan terhadap murid-muridnya dengan pelbagai bentuk hukuman yang menakutkan dan menyakitkan telah mencetuskan kemarahan orang ramai di Zhejiang, negara Cina.  Sebanyak 702 keping gambar penderaan itu adalah yang dirakam oleh guru itu sendiri yang kemudiannya  menghantarnya kepada rakan-rakan dengan tujuan untuk seronok-seronok saja.

Guru muda itu mendakwa dia melakukan deraan terhadap murid-muridnya hanya untuk mengambil gambar-gambar tersebut sebagai sesuatu yang lucu dan suka-suka saja.  Alasan guru tersebut dinafikan oleh ibu bapa murid yang terlibat memandangkan imej yang tertera membuktikan ia suatu bentuk hukuman yang tidak berperikemanusiaan  terhadap kanak-kanak. Lihat foto-foto menyedihkan ini...
 Kanak-kanak dipaksa melakukan hukuman yang menyakitkan
 Mulut dan tangan kena tape
 kesian mulut kena tampal dengan tape
 kepala seorang  kanak-kanak ditutup dengan baldi, lama pulak tu,,,sesak nafas...
 dipaksa melakukan aksi bersujud lama mohon pengampunan
Cantik n seksi...inilah cikgu kejam yang telah dipecat [dailymail.co.uk]

Ni lagi satu kes guru Tadika tampar murid  sebanyak 150 kali di Cina jugak [lihat video di bawah]. Nak jadi cikgu kena banyak bersabar... Kes cikgu-cikgu kat Malaysia pukul murid pun ada jugak.... Nak menghukum biarlah guna cara yang betul. Ikut prosedur jangan ikut perasaan yang sedang marah...istighfar banyak-banyak jika sedang emosi... maklumlah nak menghadapi dan mengawal perangai murid yang bermacam-macam dan yang terkalu aktif, harus pandai mengatasinya...

8 comments:

Anonymous said...

uishhhhh..sadisnye cikgu ni..x de perasaan langsung

Sop Nama Saya said...

Cari lagi pwnyakit

Anonymous said...

Cina ... Apa nak heran ... dah menjadi kebiasaan mendera orang... kat malaysia dera amah ...

Scarlett O'Hara said...

Apalah punya cikgu.Ni bukan cikgu namanya ni tapi pendera..

Melayu Baru said...

Jahat macam UMNO Cikgi ni.

Anonymous said...

UMNO - melayu ....ini cina mesti DAP tak pun MCA tak pun Gerakan tak pun PKR

3no gr33ny said...

tak kiralah parti mana pun cikgu ni..yang pasti tak ada rasa belas kasihan dan jati diri seorang pendidik

Anonymous said...

Sesungguhnya ALLAH tidak menzalimi manusia (hamba-Nya) walaupun sebesar zarah..

TETAPI manusia (hamba-Nya) itu lah yang menzalimi diri mereka sendiri..

Ingatan utk kita semua....