Thursday, December 22, 2011

Air Kelapa Menurunkan Berat Badan

Air kelapa memang sudah diketahui umum memiliki banyak khasiat, khususnya untuk wanita hamil, tetapi air kelapa juga baik untuk wanita yang ingin menurunkan berat badan. Selain itu, ia juga berkhasiat sebagai minuman anti-penuaan.
Para ilmuwan India mengatakan, satu cawan air kelapa mengandungi sekitar 46 kalori, sedangkan santan kelapa mengandungi 550 kalori. Mereka percaya air kelapa dapat membantu menurunkan berat badan, kerana rasa manis air kelapa membantu kita melupakan sementara untuk menikmati makanan dan mengatasi keinginan yang besar untuk makan.


Air kelapa tidak mengandungi lemak, tetapi banyak mengandungi gula semulajadi dan mineral, dan juga kaya magnesium, potassium serta serat. Air kelapa juga menjadi pengganti cairan tubuh yang kurang, komposisi khusus elektrolit yang ada di dalamnya.

Komposisi air kelapa bentuknya seperti plasma, kerana itu semasa perang dunia dahulu, air kelapa digunakan sebagai larutan garam.
(geniusbeauty)

13 comments:

Kamsiah said...

saya suka coconut shake hehe...

air kelapa yg fresh,yg masih bergas tu...emmm sedapnya...

Sya Syazana said...

setuju dengan kak kamsiah! coconut shake saya suka jugaaa! minum air kelapa tepi pantai lagi UMMPH!

~~zAnAfAhMi~~ said...

Suka air kelapa, lebih lg puding kelapa......x tau pun psl boleh kurangkan berat bdn.

♥ ieRa ♥ said...

bagus tips ni..KKO pun nk turunkan berat dari 57kg ke 52kg..;)

Cheqna said...

Wah..interesting ni, boleh cuba..hehe..saya suka air kelapa tapi jarang sangat meminumnya.

:-)

Myra Jay said...

Owh ye ke?? Baru tau ni dan nampaknya harus minum banyak2 pasni :)

khairul said...

lama x pekena ayaq nyoq ni

♥AienNajwa♥ said...

bagus nyer..xtau pulak selame niy..yang tau minum jer..hehe..=)

Seri Bahasa said...

kalau kaum lelaki jangan selalu minum...sesekali tu mujarab...hari2 nanti jadi tak kuat pulak...

misyamissyou said...

mmg tgh mengidam air kelapa ni...nak kelapa fresh..teguk dr buah kelapa tu..xmo yg kat pasar malam tu huhuu

Amir Baker said...

waah bagus! boleh bantu proses diet aku nih.

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

bab ni saya tak pernah tau..tq atas perkongsian

wsc biolo said...

baru tahu masak pakai air kelapa