Tuesday, July 26, 2011

Kaum Nabi Luth Akhir Zaman Bersorak Gembira

Tarikh 24 Julai menjadi hari pertama perkahwinan undang-undang untuk pasangan seks sama jantina di Negeri New York. Kini NY merupakan negeri ketujuh di AS yang menyertai Connecticut, Iowa, Massachusetts, New Hampshire, Vermont dan Washington DC pada senarai tempat di mana pengamal perkahwinan sejenis gay dan lesbian boleh mendaftar perkahwinan mereka mengikut undang-undang perkahwinan.
Sebulan yang lalu, Dewan Senat NY mengundi meluluskan rang undang- undang keluarga yang membenarkan perkahwinan sejenis dengan majoriti 4 undian. Undang-undang yang berkuat kuasa pada 24 Julai telah ditandatangani oleh Gabenor.


" Kaum Luth pun telah mendustakan ancaman-ancaman ( Nabinya ). Sesungguhnya Kami telah menghembuskan kepada mereka angin yang membawa batu-batu (yang menimpa mereka ), kecuali keluarga Luth. Mereka Kami selamatkan di waktu sebelum fajar menyingsing. Sebagai nikmat dari Kami. Demikianlah Kami memberi balasan kepada orang-orang yang bersyukur. Dan sesungguhnya dia ( Luth ) telah memperingatkan mereka akan azab-azab Kami, maka mereka mendustakan ancaman-ancaman itu. (QS Al Qamar 33-36 )"
[Ajaran dalam agama Kristian sendiri melarang perkahwinan sejenis.  Mereka ini ialah orang-orang yang engkar lalu membuat keputusan mengikut hawa nafsu semata-mata]

15 comments:

Seri Bahasa said...

bila manusia telah lupa akan asalusul kejadiannya segala apa yang terlarang adalah halal bagi mereka...
azab Allah tetap akan menimpa terhadap mereka2 yang membelakangkan hukum2 Allah...

Dinar Azadin Anhar said...

Prah dah, kiamat makin dekat aja deh kalo gini mah

amir aizat said...

umat akhir zaman

Ringgo said...

bila agama dah ditinggalkan .. tiada apa yg apa yg mustahil bg mereka ..

Lea IsNaw! said...

nauzubillah.
dunia sudah menghampiri penghujung

putra merdeka said...

gua cilok posting lu bro...tq

simanis said...

takut nya tengokkk...
ape dah tak de perempuan kah???

kan Tuhan jadikan manusia berpasang pasangan...

Mereka tu tak cerdik...

miss lyzeer said...

manusia zaman sekrang..isyh2
**moga dijauhkan

mohd roslee said...

perosak mereka semua ni.. elok mampus jer..

ummiarissa said...

apa perlu kita buat?hanya perlu tingkatkan iman kita wahai umat Islam semua!

SYARIFF HAIKAL said...

mcm harammm...

Khairol Ikhwan said...

hmmm, gay ..

terkadang tu agak terkilan dengan semua yg terjadi.. salah siapa?.. tu je persoalan yg selalu bermain kat kotak minda... tapi yg persis nya adalah terletak pada iman dan akal kita sendiri..

kita pun tahu perkara mcm ni ada, tapi apa yg kita buat?.. huhuu

aDda said...

ape nk jadi la ngan dunia akhir zaman ni...

Afiq Din said...

ape rase seyh

ekmal said...

suka2 time akhirat nnt nanges..