Saturday, January 1, 2011

Makan Telur Cacing Gelang Untuk Kurus Supaya Mendapat Peluang Kerjaya

China- Pelajar- pelajar wanita di negara China sanggup makan telur cacing gelang untuk memastikan mereka nampak kurus dan menarik semasa menghadapai sesi temuduga.
Telur-telur cacing gelang ini akan menetas di dalam perut lalu bertindak sebagai agen  menurunkan berat badan tanpa bersusah payah melakukan diet atau senaman
Persaingan untuk mendapatkan pekerjaan terutamanya di kawasan luar bandar begitu hebat di negara China terutamanya golongan wanita lepasan institusi pengajian tinggi kerana jumlah calon yang amat ramai sementara peluang kerjaya yang terhad sekitar 22% berbanding jumlah pemohon lebih 112 juta orang pada setiap tahun. Mereka yakin dengan penampilan bentuk tubuh yang yang menarik akan membantu mereka mendapatkan pekerjaan. [sumber: dailymail.co.uk]
Bagaimana pula di Malaysia? Cantik, menawan, gemuk, gempal?  Sebagai warganegara kita berharap tiada diskriminasi  untuk melayakkan seseorang mendapat pekerjaan dengan memilih paras rupa daripada sijil dan kemahiran. Walaubagaimanapun penampilan diri juga memainkan peranan sekiranya anda ingin berjaya dalam temuduga.
Selamat Tahun Baru. Semoga 2011 lebih menyinar untuk Malaysia.

21 comments:

misSbLurRy said...

aku setuju.....
xperlu diskriminasi sampai rakyat sendiri tanggung seksa....fuh...
bukan xnak diet atau segala nya...tapi kalau dah macam gitu...wat gane..

as long as dia berbakat+ rajin...x jd hal

Brilliant Marjan said...

adeke sampai gitu..tak mahu ada diskriminasi..hai, risau gak ni...baru habis belajar..

Pink Pearl Lady said...

sampai macam tu sanggup buat untuk dapatkan kerja,kita syukur byk peluang kerja cuma jgn mls ja

shahraily said...

euwwwwwww....tak rela nak kurus cara gini..=_=

Scarlett O'Hara said...

Eeeiii!Gelinya !takde kerja dia orang tu!

kema said...

kurus tp sakit nk buat apa kan...cacing gelang..ishh

aima said...

adus orang cina memang power, macam macam bole makan.....tak seksa ke cacing duk bergerak dalam perut tu, klu budak cacing buncit jadinya....

CekWa said...

sanggup makan telur cacing ya, teruk juga negara orang, hrp di Malysia tidak sampai tahap begini

noreed said...

dasatnyer smp begitu skali. susah btull nak dpt kerja kat sana

BalqeesAmanda said...

nanti abes semua zat2 dia makan..badan langsung tak dapat ape2..bongok jugak kadang2 diaorang nih..

BalqeesAmanda said...

nanti abes semua zat2 dia makan..badan langsung tak dapat ape2..bongok jugak kadang2 diaorang nih..

chegu abbas said...

so sekarang ni jagn la kita memilih la sesuatu kerja tu..melainkan kita punya taraf pelajaran yang tiggi,,,
malaysia ada jus MAte 5 hahahahah

sarah abadan said...

cukup skadar nampak kemas sudahlah...cantik ke kurang cantik ke, tu semua anugerah kan...
dahsyatnya kat sana sampai sanggup telan telur cacing...euwww~~ :S

.....mS.aDoRAbLe~LiXioUs..... said...

erk??? tade care lebih sadis ke nak kuruskn bdn.. tak sanggop den!!

S..U..D..@..I..S said...

kalau dah terpaksa berlumba dengan berjuta sanggup apa saja

syukur malaysia belum ditahap kritikal

schaze zainn said...

makan cacing? euww..

lebih rela makan megi..ngehngeh..

i follow u :P

akuanakpahang said...

Salam , nyer buat cacing tu beranak pinak dalam perut sudah bawak penyakit silap2 maut mengundang :(
New Entry "Kita semua adalah King of Blogger."

Fantastic Ajane said...

ish..ish.. biar betul.. mcm2...

toyolkiut said...

wah..
bgus punya petua..
apa la guna produk dr. rozmey klau boleh telan telur cacing ye..
huhuhu..

+dieabella+ said...

pelikye...org lg nak elak dpd jgkitan cacing lg nak makan..mst ade side effect gak nih...

Miecyber said...

Inio cari penyakit namanyer...


Biawak Komodo tersenarai 10 benda ajaib di dunia