Tuesday, November 9, 2010

Gadis Cantik Bertubuh Liut

 Heels over head
Ketika usianya baru 4 tahun, bakat luar biasa Zlata telah dapat dikesan  apabila dengan mudah dia membengkokkan badannya ke belakang. Bekas pelajar gimnas Rusia,Zlata, 24, ialah antara gadis bertubuh liut ekstrim dunia. Zlata mempunyai kondisi anggota tubuh yang amat jarang ditemui pada orang lain di mana semua tendonnya sangat lentur, yang membolehkan dirinya untuk mengadopsi kedudukan sukar dilakukan.
Dengan ketinggian 5 kaki 9inci, berat badan 50 kg, dia menghabiskan masa sehariannya menjalani latihan untuk persediaan membuat persembahan keliling dunia. Antara persembahan paling digemarinya ialah membongkokkan badannya ke belakang pada sudut 90 darjah sempurna- hampir memotong setengah badannya di bahagian belakang 
Flexible: The contortionist can bend herself at a perfect 90 degree angle
Sitting pretty: Zlata has a rare condition which means her tendons are extremely pliable
Keeping chilled: Zlata, 24, holds on to her feet inside a fridge
Boxed in: The Russian-born contortionist is able to bend her body into 50cm square boxes

13 comments:

miya said...

wahh... senang je nak culik dorang nih!! sumbat je dlm beg kain tu.haha..


entri baru aku:
cinta ditolak, dukun bertindak!

miya said...

wahh... senang je nak culik dorang nih!! sumbat je dlm beg kain tu.haha..


entri baru aku:
cinta ditolak, dukun bertindak!

bungakuning . said...

takut lah pulak akut tengok . (:

Meraban... said...

orang lelaki suka ke dpt bini camni...??

Jey Yusuff said...

klu nk tubuh liut mmg kena pakai mcm 2 ker

Biela Sapine said...

belit - belit badan nya, dasat.. pehhh !

Adylia Qarissa said...

terasa cam bdn kite lak yg dibengkokkan...huhuuuu...

Bazilah said...

mak aih

♥ Princess ♥ said...

adesss...sakit x ni??

... Saya ... said...

fuyoo~

$h@h_Izn@n said...

gila kentang dia ni...kentang pon x liut camni kui3

paDel said...

nasib pakai LAN...

Dewi's Artwork Station said...

superb... lawa plak tu