Subscribe Us

Bagaimana Anda Harus Mengetahui Saiz Bra Yang Sesuai Dan Perlu Ganti Baru...

Ketika anda memakai bra dengan ukuran tepat, anda akan kelihatan lebih langsing dan 10 tahun lebih muda dalam seminit. Itulah kalimat yang diungkapkan oleh Lori Kaplan, Pengarah f Bra*Tenders lingerie store di New York City, Amerika Syarikat, dari laman womenshealthmag.
 
Kaplan mengatakan bahawa ketika seorang wanita menegakkan dirinya, pinggang akan mengalami perubahan dan tungkai tubuh semakin panjang. Menggunakan bra berukuran tidak tepat dapat berpengaruh buruk pada bentuk tubuh.

Identifikasi ukuran bra dengan cara berikut ini:
Tanda Bra Terlalu Kecil adalah payudara `mengintip` berlebihan, bahagian belakang bra naik, terlihat quadraboob atau seperti mempunyai 4 payudara, dan terdapat garis tali yang meninggalkan bekas.

Tanda Bra Terlalu Besar adalah bra terasa longgar pada bahagian bawah ketiak, cup bra tidak penuh, dan tali pengait yang sering turun.

 klik gambar untuk lebih jelas
Apa tandanya saaiz bra yang tepat? Jika posisi bra tidak berpindah tempat, bahagian belakang tidak naik atau turun, serta cup terisi penuh, dan anda selesa memakainya maka ukuran bra anda sudah tepat

Catat Ulasan

0 Ulasan