Subscribe Us

Graviti Susun Batu Mustahil Untuk Melakukannya Tetapi Boleh Bagi Mereka Yang Luar Biasa

Artist Michael adalah master balancing rock. Michael boleh menyusun batu-batu pelbagai bentuk dan saiz dalam segala macam formasi graviti-defying, tanpa menggunakan apa-apa perlatan.  Memang mustahil untuk kita melakukannya tetapi tidak bagi Michael.

Michael menamakan hasil seninya sebagai 'contemplative stone arrangement' memerlukan 'kesabaran, penyesuaian, teknik pernafasan, tangan yang stabil dan pelbagai jenis kemahiran dipraktikkan semasa menyusun batu-batu. [Sakiskan video di bawah]
Projeknya, yang dipanggil 'Graviti Gam', adalah teknik menyusun dan mengimbang graviti batu dari segala bentuk dan struktur yang tampak mustahil pada kamera.

"Saya mula mengimbang batu secara suka-suka pada musim panas tahun 2008," katanya. ". Sejak itu, rasa ingin tahu tentang keseimbangan dan graviti telah berkembang menjadi semangat kreatif yang produktif.  Beliau mendakwa bahawa ciptaannya mempunyai kesan yang unik pada dirinya dan orang lain sehingga menimbulkan rasa ajaib dan ketenangan, dan merasakan tiada apa yang mustahil, segalanya mungkin boleh dilakukan.
Menurut Michael, teknik mengimbang dan imbangan memerlukan sekurang-kurangnya tiga pusat perhubungan. Sementara setiap batu mempunyai beberapa lekukan yang boleh berfungsi sebagai pusat perhubungan, tugasnya adalah untuk mencari baki titik terbaik dengan memberi perhatian lebih kepada getaran. Dia melakukan ini dengan 'mengenali' batu-batu, gerak hati dan pengalaman berguna ketika cuba untuk mencari titik-titik tertentu.
Unsur yang paling asas keseimbangan graviti dalam art fisik adalah mencari dan mengenal pasti beberapa jenis 'tripod' untuk batu itu boleh berdiri dengan keseimbangan graviti. Saya pada dasarnya berupaya merasakan getaran dari batu-batu tersebut untuk membantu saya mencari graviti setiap batu supaya dapat berdiri sendiri.[odditycentral]

Stone Balance Demonstration by Michael Grab (Gravity Glue) - 1409 - September 2014 from Michael Grab on Vimeo.

Catat Ulasan

0 Ulasan