Tuesday, July 15, 2014

5 Makanan Pembakar Lemak, Perut Anda Terasa Kenyang Lebih Lama Agar Tubuh Anda Sentiasa Langsing

Jika ingin mendapatkan berat tubuh ideal, selain melakukan senaman gaya hidup sihat, berikut adalah 5 jenis makanan yang dapat membantu membakar lemak, juga mengawal paras gula dalam darah serta membuatkan perut anda terasa kenyang lebih lama seperti disalin dari fox news:

1. Minyak kelapa
Kandungan asid lemak rantai medium pada minyak kelapa, mampu diubah oleh tubuh menjadi energi bukan lemak.

2. Cuka Epal
Menurut studi yang dilakukan oleh American Diabetes Foundation, mengambil cuka epal sebelum makan besar yang sarat dengan karbohidrat, cuka epal dapat membantu menaikkan tingkat insulin, membuat tubuh tidak mudah lapar.

3. Lemon 
Lemon memang banyak kebaikannya. Kali ini, menurut Journal of the American College of Nutrition, lemon yang sangat kaya dengan vitamin C yang diperlukan dalam tubuh seseorang membantu tubuh mengoksidasi lemak sehingga 30%. 

4. Ikan 
Tingginya protein dan Omega-3 dalam salmon, herring, trout, dan sardin membantu penurunan berat tubuh serta menjaga masa otot. Selain itu, kandungan Omega-3 yang terdapat pada ikan juga membantu meningkatkan metabolisme tubuh. 

5. Anggur
Kelazatan anggur selaras dengan manfaatnya. Buah ini rendah kalori dan tinggi enzim membuat perut kenyang lebih lama. Disarankan untuk makan anggur segar sebelum makan, kerana menurut Journal of Medicinal Food ia boleh menurunkan berat badan secara signifikan.

4 comments:

sud@is said...

Ya minyak kelpa asli Thanima baik untuk kesihatan, kena istiqomah mengambilnya kesemuanya....

Obat Sakit said...

oh anggur bisa juga ya untuk membakar lemak tubuh
kalo degan bisa kagak ya

Hana Syed said...

terima kasih dtg singgah..

Mohd Ridzwan Abdullah said...

Oo..baru tau yg anggur leh bakar lemak juga. Thanks bro.