Monday, October 21, 2013

Kopi Melipatgandakan Kualiti Seks Wanita

Jika anda ingin mendapatkan kualiti seksual dalam aktiviti bercinta dengan pasangan anda, amalkanlah minum kopi hitam. Ianya adalah pilihan yang baik dibandingkan kita mengkonsumsi ubat-ubatan," kata Zoya Amirin, pakar Psikologi Seksual pertama di Indonesia.

Ritual minum secawan kopi juga menjadikan aktiviti bersama pasangan amat menyenangkan . "Wanita dan secangkir kopi hitam, saya kira itu juga merupakan hal seksi yang dapat membangkitkan ghairah pasangannya", lanjut Zoya.

"Kopi secara alami dapat memicu tubuh kita memproduksi hormon endorfin, ini adalah senyawa kimia yang membuat kita merasa senang dan nyaman hingga membuat kita berenergi," ujarnya.

Selama ini endorphin telah diketahui sebagai zat yang banyak manfaatnya.  Antara lain mengatur produksi hormon pertumbuhan dan seks, mengendalikan rasa nyeri serta sakit yang sering melanda, mengendalikan perasaan stres, serta meningkatkan sistem kekebalan tubuh.

Berkaitan dengan kehidupan seksual yang sihat bagi seorang wanita, kopi ini tentunya bermanfaat untuk membantu tercapainya hal tersebut. Keinginan dan rangsangan atau 'mood' menjalin hubungan suami isteri amat penting bagi mencapai kualiti kegiatan seks sihat yang aktif , kerana rangsangan hubungan seksual ini juga akan berpengaruh kepada pasangan anda. [suaramerdeka]

No comments: