Subscribe Us

Beberapa Jenis Buah Penyebab Jerawat


Tidak dinafikan bahawa buah-buahan dan sayuran dapat membuat orang yang memakannya terhindar daripada beberapa jenis penyakit, termasuk penyakit kulit. Namun, penelitian lain menunjukkan ada beberapa jenis buah yang menyebabkan perkembangan jerawat.


Seperti disalin dari web Cha-cas, ada beberapa jenis buah yang sebaiknya cuba dielakkan dari mengambilnya bagi mereka yang mengalami masalah jerawat, agar terhindar dari jerawat, antaranya, buah semangka, nanas, peach, plume, jeruk, mangga, dan pisang.


Makanan manis atau bergula menyebabkan seseorang berjerawat. Hindarilah makan buah manis, yang sarat dengan kandungan gula tinggi.


Untuk mengetahui keberkesanannya, cubalah kurangkan pengambilan beberapa jenis buah tersebut selama seminggu. Lihatlah apakah ada masalah kulit kerana anda tidak memakan buah tersebut? [liputan6.com]

Catat Ulasan

6 Ulasan

Sop berkata…
sop biasa kalau stress atau penat mudah jewawat.. :)
||aLeaSaRa|| berkata…
hye orang muo.macam mana dah kurang kan jerebu ^^


saya pun sebab stress keluar jerawatlah pulak,nasib baik sebiji..sebiji.owh tak pernah terfikir buah pun boleh jadi punca jerawat,selalu kacanglah,coklatlah.nice info ni tqvm.

tadi pun baru singgah kawan blog share kedudukan jerawat tu disebabkan faktor apa..

http://watakutama.blogspot.com/2013/06/kenapa-jerawat-tumbuh-kat-sini.html




Kekzamanis berkata…
Baru tau ada buah penyebab jerawat.. Jeruk tu kesukaan kot.. Huhu~~
membantu ni. hehehe.
azman berkata…
lagi suka ada jerawat.. bila ada jerawat nanti orang rumah tolong pecahkan.. hahaha
jenisnya apa saja