Monday, January 2, 2012

Aduh Sedihnya... Kerana Dikhianati Pasangan Tertua Bercerai

Rome: Dikhianati memang menyakitkan. Inilah yang dialami oleh Antonio C. lelaki Itali berusia 99 tahun. Menjelang Natal lalu, Antonio baru mengetahui bahawa isterinya, Rosa C. 96 tahun, pernah mengkhianatinya.
Datuk 5 anak, 12 cucu, dan 1 cicit ini menemukan surat-surat cinta yang dikirim kekasih isterinya ketika membuka sebuah laci almari lama. Walaupun kisah percintaan Rosa dilakukan pada 1940-an,Antonio sangat marah dan terluka.

Rosa mengakui semua perbuatannya. Perempuan kelahiran Napoli itu pun meminta maaf dan memohon agar suaminya mengampuninya tetapi nasi telah menjadi bubur.


Sesudah Natal, Antonio langsung menggugat cerai sang isteri yang telah  dinikahi selama 77 tahun. Jika permohonan Antonio dikabulkan, pasangan ini akan mencatat rekod dunia baru sebagai pasangan tertua yang bercerai. Aduh, sedihnya![the telegraph]

Minuman Untuk Kesihatan Jantung- Bahagian 1

Faktor genetik dapat mempengaruhi risiko seseorang untuk mengidap penyakit jantung tetapi penyakit ini sebahagian besar dapat dicegah. Kita mungkin pernah mendengar nasihat bijak yang mengatakan, untuk menjaga jantung tetap sihat, maka harus makan makanan berkhasiat dan keseragaman menjalani senaman.

Namun bukan cuma perubahan gaya hidup yang dapat dilakukan untuk menekan risiko sakit jantung. Apa yang anda minum juga boleh membuat kesihatan jantung terlawal. Berikut ini adalah beberapa jenis minuman yang disarankan yang dapat membantu menjaga kesihatan jantung :

Kopi
Mungkin hal ini terdengar agak pelik tetapi tahukah anda bahawa kopi memiliki antioksidan lebih tinggi berbanding koko atau teh? Minim kopi dalam jumlah yang tepat dapat menghambat peradangan dan mengurangi risiko penyakit kardiovaskular.