Subscribe Us

Samsung Galaxy 4 Lebih Besar & Full HD Super Amoled

Rumor spesifikasi smartphone Samsung Galaxy S4 mula diperbincangkan. Samsung Galaxy S4 diberitakan akan memiliki layar yang lebih tajam dan lebih besar.

Beberapa sumber menyebutkan Galaxy S4 akan dilengkapi teknologi layar HD Super AMOLED beresolusi 1920 x 1080 pixel, dengan ukuran layar lebih besar iaitu 5 inci. Resolusi layar 1920 x 1080 pixel tersebut disebut-sebut akan memiliki kehalusan 441 pixel per inci (ppi), gambar yang dihasilkan akan lebih tajam.

Display yang ditawarkan Samsung Galaxy S4 akan lebih baik daripada display Retina Display yang ditawarkan iPhone 5. Sebagai perbandingan, iPhone 5 sendiri mempunyai resolusi layar 1136 x 640 pixel dengan kehalusan pixel 326 pixel per inci (ppi).

Layar yang diusung Galaxy S4 khabarnya akan lebih ringan dan lebih tipis berbanding S3, menjadikan lebih sedikit daya tahan baterinya lebih lama. Galaxy S4 akan dibekalkan sistem operasi Android 4.2 Jelly Bean dengan ciri display multi-screen, dan teknologi wireless charging

Rumor lain mengatakan Samsung Galaxy S4 akan dilengkapi kamera 13 megapixel, yang akan menghasilkan gambar berkualiti tinggi walaupun merakam gambar dalam keadaan pencahayaan yang rendah. Kamera 13 megapixel tersebut dikatakan memberikan kualiti gambar yang lebih baik daripada kamera PureView milik Nokia.

The Korean Times mengatakan  produk ini akan dilancarkan sempena Mobile World Congress (MWC) pada Februari 2013 di Barcelona, Spanyol dan akan diluncurkan secara global mulai bulan Mac 2013.[liputan6.com/The Korean Times]

Catat Ulasan

4 Ulasan

krole berkata…
pergh!!! dahsyat...kalo rumor tu smuanya tol..wuah!!! bestnye...tpi krole smsung s3 pon lom dpt g hihihi~
Motamatika berkata…
Kapan saya punya Samsung Galaxy S4 ya...
haha...
Tanpa Nama berkata…
Kat Masjid India KL terutama di antara Wisma Yakin dgn Masjid India banyak Hp murah tercatiti perkataan Korea di dalamnya dengan harga sekitar rm200-rm400 bagi hp jika ori berharga rm1,500 hingga rm2200.Yg menjual semuanya bangsa Indonesia tapi tak pasti ada IC atau tidak.
Mcm mana penguatkuasa Kementerian terliobat dan penguatkuasa Bandaraya?
Sheila Adziz berkata…
agaknyer brapa reganya nie...