Saturday, November 10, 2012

Berani Mati, Penyelam Rakam Gambar Giant Anakonda Dari Jarak Amat Dekat

Penyelam berani mati dari Swiss, Franco Banfi, 53, hanya dengan berbekalkan kamera menunggu selama 10 hari di sungai Mato Grosso, Brazil untuk merakam secara lebih dekat dalam misi mengenali habitat kehidupan semula jadi spesies ular terbesar di dunia, anakonda yang mendiami dasar sungai yang sebagai tempat tinggalnya .  Anakonda sepanjang 8 meter [26 kaki] adalah antara yang berjaya dirakam sedang berehat kekenyangan di tebing sungai dalam jarak yang sangat hampir dan boleh menyentuhnya jika mahu. 

"Pada peringkat awal misi, ia adalah amat menakutkan kerana umum mengetahui ia haiwan yang berbahaya,  Namun jika anda tahu menghormati privasi ular ini maka ia tidak akan membahayakan," kata Franco.
 Ready to strike: Brave diver and snake enthusiast Franco Banfi captured this image of an enormous anaconda snake lurking beneath the surface of a river in Mato Grosso do Sul, Brazil
 Hunting: This anaconda scans the surface of the water looking for prey such as mice, fish or birds
 Enormous: This coiled anaconda was about eight metres in length. Swiss diver Franco Banfi captured the photographs on a ten-day visit to the Mato Grosso do Sul region in Brazil
 On the prowl: The bright sunlight suggests this anaconda is close to the surface and about the attack
Say cheese! Banfi, 53, goes up close to take an underwater shot of one of the anacondas. He saw six huge female snakes during his time in Brazil. [dailymail.co.uk]

16 comments:

❤Kamsiah❤ said...

nasib baik le dia tak kena ngappp..

Wen said...

menakutkan huhu.. da minat die kot. hehe

Sop said...

dia ni mesti daging pahit sbb tu anokonda x nak makan.. hehhe

candysweetalike said...

beso nye ular ... nasib la ular tu tngah kenyang ..

OdahOne OdahOneBizz said...

mak ai! besonya ulor....setakat penyelam tu dia xpandang kot coz dia nk mkn benda yg lagi beso..hoho

kitatauke said...

kamikaze betol...ular tu tgh tdo kot...tak sedar..

fandyzblog said...

salam, memang dah takde keje lain nak buat.. kalau kita memang takde pekdahnya..

Anonymous said...

kalau dia x gi tangkap gambo, kita x leh baca artikel ni le...

geli ular said...

betul tu anoy... keje org tu mmg ada faedahnya snggup mati lagi.. kalau x kite x tau dunia anakonda ni

Libang Libu said...

tuan muo,

mohon link bersama.
http://libanglibu.blogspot.com/

terima kaseh.

Mazru Majid said...

ulor tu pun hairan tengok gelagat dia tu agoknye..

Icahbanjarmasin said...

INSYAALLAH AKU TAK BERANI DEKAT-DEKAT TU ANACONDA..HAHAHAA

cweet pinky said...

dye bukan takde keje , hehhe , kan dye pown tangkap time ular tuh tgh kenyang , lagipun , haiwan nih sebenarnya , kalaw kite taw nak deal or tak wujudkan perasaan terancam kat dye , dye takde pape ..

akuanakpahang said...

Sebab tu geng nie maju... buat kerje mmg giler2

Zulkbo zulkboCom said...

salam..
woww..besonya..
kalau saya jauh pun dah lari nih

Anonymous said...

agaknye ular ni plak yg takut tengok dia...