Wednesday, October 17, 2012

Edan! Mahasiswa Malaysia Tayang Video & Gambar Bogel Bersama Kekasihnya Dalam Blog Peribadi

Edan! Seorang mahasiswa Malaysia yang sedang menuntut di sebuah universiti Singapura membuat gempar di dunia maya. Pasangan ini memosting foto bogel dirinya dan kekasihnya dalam sebuah blog peribadi yang diberi nama Sumptuous Erotica.

Alvin Tan Jye Yee (24 tahun) merupakan seorang mahasiswa Undang-Undang di National University of Singapore (NUS). Dia bersama kekasihnya Vivian Lee (23 tahun), yang juga warga Malaysia, telah memuat naik foto dan video asmara dalam blognya.

"Setelah mengambil foto dan sering melakukannya, kami ingin membuat pengakuan tentang hubungan intim kami, kemudian kami meng-upload di Facebook tetapi kami mengkaburkan bahagian yang sensitif," kata Tan semasa diwawancara Yahoo! Singapura. 
Tan membina blog pada September apabila foto-foto lucah di Facebook diturunkan oleh admin situs jejaring sosial itu.

The Singapore Straits Times melaporkan, Tan akan menemui masalah ketika kembali ke Singapura. Namun Tan mengaku sedia menanggung risiko jika gara-gara blog lucahnya itu menyebabkan biasiswanya dihentikan.
Blog itu dinonaktifkan sejak kedua-duanya dianggap telah mempertontonkan hal-hal lucah. Namun pasangan muda itu tak menyesali perbuatan mereka.

Tan menerima biasiswa Asean pada 2004. Tan dan Lee bertemu di Facebook dan mula membuat blog erotis mereka setelah awalnya mengupload foto erotis mereka di Facebook.

Menurut pengacara Bryan Tan dari Keystone Law Corp, Tan sudah pasti didakwa melanggar undang-undang kerana memproduksi dan mengupload video lucah. Tan juga boleh dianggap melanggar peraturan di kampus dan kod etika mahasiswa.

Sementara itu, Guang Ming Daily melaporkan Lee tidak bimbang dengan kontroversi yang dibuatnya bersama Tan. Mereka tidak mempedulikan akan perasaan keluarganya.

Lee mengatakan, dia dan Tan tidak peduli apa yang difikirkan orang lain tentang mereka dan akan meneruskan aktiviti tidak bermoral mereka kerana mereka menikmatinya.

Edan! Pasangan ini punya otak yang bagus tetapi sudah hilang akal, tiada lagi nilai harga diri dalam sanubarinya... (asiaone). Maklumat lanjut

6 comments:

sop said...

Tgh seronok x kesah lah
Tp dah tua nanti baru nyesal x der kerja hahaha

❤Kamsiah❤ said...

saya pasti setiap agama menegah perlakuan tak bermoral begitu...

Anonymous said...

runtuhnya akhlak manusia... hilang perasaan malu.. menjadi kebanggaan n kemegahan

eLL said...

macam-macam remaja skrg nih...

Seri Bahasa said...

nak publisiti murahan kot...esok lusa anak2 tengok atau depa ikut padan muka...

aris said...

seronoh amat bang