Subscribe Us

Hubungan Intim Pasangan Berusia Mencegah Penyakit Nyanyuk

Berhubungan intim bagi orang berusia lanjut ternyata baik dan berguna untuk meningkatkan memori. Berdasarkan penelitian dari Universiti Rostock, Jerman, pasangan berusia 70 tahun yang melepaskan hasrat seksualnya diyakini tidak akan mengalami masalah penyakit nyanyuk dan kehilangan memori di kemudian hari.
 
Orang yang berusia antara 63 dan 75 tahun yang menunjukkan bahawa mereka tetap aktif  dan mencapai  kepuasan seksual ternyata mempunyai hubungan langsung dengan fikiran untuk tetap muda.

Penelitian yang disebut 'Use It or Lose It' juga mendapati bahawa 57% dari orang yang berusia 63 tahun mengatakan mereka puas dengan kehidupan seks mereka. Kemudian  kepuasan itu meningkat menjadi 70% pada orang yang berusia 75 tahun.
Profesor Peter Kropp dan Dr Britta Muller, mengatakan, "ketika pasangan kehilangan kemampuan fisik untuk bercinta, keintiman masih penting." (ZeeNews)

Catat Ulasan

5 Ulasan

'idun sa'idun berkata…
Mungkin betul juga... Tp paling kesian bila dah tua, pasangan pulak dah meninggal, pastu anak-anak pulak tak berapa nak peduli.. huhuhu.. sob...sob...sob... :(
Koding berkata…
Koding Berkata:
Tapi power dah takde bang...
Camne???
ch000tz berkata…
tapi orang mesia takde yang intim kalau dah tua2 :D


http://ch000tz.blogspot.com/2012/02/thursday-spontaneous-click-rm-700-ajer.html
Kazman / Sue berkata…
prestasi kena jaga...
Kamsiah yusoff berkata…
kalau pasangan telah tiada...kawen lagi le jawabnya hehe...