Subscribe Us

Istimewa: Gadis Cantik Ini Memiliki Dua Vagina dan Dua Rahim!


Selama ini Hazel Jones selalu tertanya-tanya mengapa dia sering menderita kejang menyakitkan semasa period ketika mula-mula akil baligh. Jones selalu merasa sangat terganggu. "Itu tidak menyenangkan. Saya menderita masalah kejang menyakitkan dan menjalani periode menstruasi yang sangat berat. 


Pada usia 14 tahun setelah menjalani diagnosis doktor barulah dia mengetahui tentang keadaan badannya yang menakjubkan yang tidak dimiliki oleh wanita lain. Perempuan cantik berasal dari High Wycombe Britain ini rupa-rupanya memiliki dua vagina dan dua rahim.


Pengakuan gadis berambut perang 27 tahun hari ini disiarkan dalam program televisyen ITV.  Dia merasa senang dan bangga  memiliki dua vagina dan dua rahim. “Setelah saya mengetahui keadaan saya yang istimewa ini, saya perlu memberi tahu semua orang. Saya fikir itu luar biasa dan itu pasti mengejutkan," katanya.


Doktor Dawn Harper menjelaskan, kondisi medis yang dialami Jones ini disebut
uterus didelphys. Keadaan ini terjadi apabila dinding penyekat pada tabung rahim gagal memecah ketika Jones masih bayi. Akibatnya, dua rahim terbentuk diikuti dua vagina.  Dua uterus diikuti dengan dua vagina yang terpisah adalah kejadian yang sangat jarang berlaku.


"Kedua-dua tabung telah membuat dua rahim terpisah, dua vagina, dan dua leher rahim. Ini kes yang amat jarang, satu dalam sejuta," kata Harper.


Menurut Doktor Harper, Hazel berkemungkinan akan mengalami komplikasi jika ia hamil. Dia mungkin akan mengalami risiko tinggi semasa hamil tua, keguguran, kelahiran prematur, atau mengalami pendarahan ketika hamil.
[the sun/dailymail]

Catat Ulasan

12 Ulasan

chegu abbas berkata…
todia haih.....
Unknown berkata…
pelik betul
CikTeddyCorner berkata…
hmm..kebesaranNya :D
Unknown berkata…
Alhamdulillah..sekian lama dah saya tak boleh blogwalking kat sini..ada walmare..nape ekk org muo?...ni baru boleh masuk sini...langsung tak boleh tengok...
suzie rahman berkata…
mksd nya.die bleh pregnat 2x dlm 1 ms erk.
Kaca mata berkata…
Hoho..SubhanAllah!
Dkna Abza berkata…
kadang-kadang terfikir kenapa Allah berikan keajaiban kepada mereka yang bukan Islam..

mudahan dnegan kes pelik macam nie kita sebagai hambanya semakin dekatkan diri dengan-Nya..
Tanpa Nama berkata…
i wanna fuck you seriously
org muo berkata…
kenapa dgn kamu ni si anoy tanpa nama..marah2 org x tntu pasal...cuba cecite hal yg sebenonye smpai kamu x puas ati ni...
Unknown berkata…
menakjubkan... kuasa ALLAH!!

http://www.mohdfaizulosman.blogspot.com/2012/01/masihkah-ada-sinar.html
Indonesia Ku berkata…
wah...kebesaran Alloh....
ICAH BANJARMASIN berkata…
Allah sudah mengatur segalanya..salam ukhuwah.