Thursday, November 3, 2011

Masih Ingat Lagi Manohara? Anjing Antara Haiwan Peliharaannya

 Manohara dengan anjing haiwan kesayangannya
Anda ingat lagi dengan Manohara yang pernah menjadi berita hangat suatu ketika dulu... Ini berita terkini yang dipetik dari Liputan6.com [mohon izin]. Berikut salinan petikan artikel dari web tersebut. Apa yang menjadi kemusykilan kita ialah siapa sebenarnya  Manohara ni ... Sila baca sampai habis...

Jakarta: Selamat datang di kediaman Manohara Odelia Pinot. Jangan kaget ya, jika melihat beragam hewan peliharaan seperti anjing, kucing, dan lainnya. Ternyata, perempuan berdarah Bugis-Amerika Serikat ini seorang penyayang binatang. Oh, so sweet..

"Ada empat anjing, dua kucing, dan satu ikan. Semua harmonis kok hidupnya," tutur Manohara girang di Status Selebritis SCTV, Rabu (2/11).

Manohara berdedikasi tinggi. Ia terlihat begitu telaten saat memandikan dua ekor anjing jenis chihuahua bernama Bambang dan Baby. Tak hanya itu, Mano juga mau bersusah-susah membuatkan baju khusus untuk hewan peliharaannya.

Ada satu hewan unik milik Manohara yang jarang dipelihara orang banyak. Menurut Mano, salah satu "keluarga"-nya ini memiliki bentuk serta rupa unik. "Mukanya kayak Pokemon gitu. Ini namanya Axolotl (sejenis salamander)," ucapnya sembari mencelupkan jari ke sebuah aquarium
.[Liputan6.com]

19 comments:

ZORA said...

mcm2 dy pelihara...

awe700 said...

lagi bagus la die dh xjadi kerabat sultan kelantan lagi...

Radin87 said...

bagusnyer diorang dh bercerai.
aman sikit Istana Kelantan.

org muo said...

setuju.... semoga tengku mndapat jodoh yg lebih baik

kak zmah said...

Halal dan haram perlu kita utamakan dalam kehidupan kita...

Nuriy Arisa said...

mmmm..bgus dye nie penyayang binatang...

Pen Biru said...

tak suka la dia ni.

Jalanan Hamba said...

Kes dia dgn Tengku belum selesai lagi...

Temuk said...
This comment has been removed by the author.
Temuk said...

Macam-macam kegemaran orang, ya? Selamat menyambut hari raya aidil adha. Salam bahagia.

Yunus Badawi said...

letih nak samak tu...

musafirlalu said...

Salam ziarah.... Sebenarnya artis dinegara ini pun ada yang bela anjing cuma tidak dihebohkan, mohon tuan boleh siarkan untuk tatapan umat Islam dan tahniah diatas artikel ini.

Anonymous said...

pelihara anjing ok lagi...menyentuh memegang bulu badan anjing yg kering x pe jgk....guna sarung tgn pun ok jgk... ni kalau dah memandikan sendiri haiwan tu....masalah ni...nak brsihkan diri..kene samak lagi.. nak solat dsb...oh tidak!!! baik aku bela beruk :)

abah khalisha said...

pencinta haiwan konon

Anonymous said...

Sy malas nak copy paste hadis rujukan nanti panjang berjela. Mungkin admin boleh cari untuk pengetahuan semua. Yelah, sebelum kita menjatuhkan hukum pada orang lain...

Mazhab Imam Maliki - airliur, lidah, badan hukumnya tidak najis (melainkan najisnya).

Mazhab Imam Syafie/Hanafi - airliur, lidah adalah najis. Seluruh badan jika kering tidak najis.

Sebab tu orang Islam di negara luar bela anjing selamba je...mereka mengambil pendapat Mazhab Imam Maliki.

Seri Bahasa said...

halal haramnya anjing ni kalau jd pertikaian elok kita rujuk pada al-quran je...

tapi sebaik-baiknya jangan pelihara anjing kalau tak perlu...

Bui Junaidi said...

aritu artis Malaysia pegang anjing..mcm2..huhu

Radin87 said...

huhu..
tapi kita sekarang ni tak terdesak sangat nk bela anjing kan?
setakat yang dipelajari, anjing najis mughalazah. Full Stop.

anti-najisberat said...

Malaysia pun ada artis yang perasan popular yang bela anjing. Siap main dengan anak-anak lagi tu. Aku heran gak cam ner kot anjing tu kencing berak dalam rumah dia cam ner dia nak bersihkan. Nak samak dah sure dia tak reti. eeee kot dia mati cam ner la nak uruskan mayat dia kot dah najis berat satu rumah. Ada ker pak imam yang nak datang ???? akai ada ka ?????