Thursday, November 24, 2011

Makanan Khusus Untuk Lelaki Menjadi Kuat & Bertenaga... isteri harus tau ni

Inilah beberapa jenis makanan yang seharusnya terdapat dalam senarai menu harian bagi kaum lelaki. Jenis makanan yang tersenarai ini sudah dalam kajian para pakar pemakanan dan dipercayai dan terbukti memiliki khasiat yang sangat diperlukan oleh kaum lelaki kerana makanan ini mampu meningkatkan potensi tenaga  kelelakian : 

Pisang
Pisang adalah makanan terbaik untuk seks. Pisang mengandungi sumber yang kaya dengan vitamin B, mengubah karbohidrat menjadi energi, yang mampu membantu bertahan lebih lama di ranjang. Buah ini juga membantu tubuh  untuk memproduksi hormon seks seperti testosteron. Sebelum aksi, lebih baik makan beberapa biji pisang.

Makanan pedas
Jenis makanan pedas mampu bertindak untuk memanaskan suasana diranjang. Serbuk lada, cili merah, dan halia membantu menaikkan sirkulasi atau peredaran darah.

Makanan Laut [Seafood]
Ikan dan tiram mengandungi ubat kuat untuk seks. Ikan kaya akan Omega 3 dimana asid lemak berfungsi mengaktifkan metabolisme tubuh. Ikan juga merangsang sistem hormon dopamin [terdapat dalam serum darah] yang memberi kesegaran sistem otak dan kaya akan vitamin B untuk kesuburan. Sedangkan tiram pula mengandungi zink yang menyihatkan kelenjar prostat serta merangsang produksi testosteron bagi lelaki.
 
Coklat hitam
Coklat hitam mengandungi zat kimia yang disebut phenethylamine yang dapat melahirkan perasaan rileks, senang dan mabuk kepayang. Makanan manis ini juga mampu meningkatkan suasana hati, meredakan stres yang disebabkan serotonin dan merangsang keinginan untuk melakukan hubungan jasmani dan menurunkan perasaan menahan diri.

Minyak zaitun
Minyak zaitun membantu tubuh memproduksi hormon testosteron. Kurangnya hormon ini boleh menyebabkan kurangnya perasaan ghairah dan kenikmatan seksual, serta ketidakmampuan untuk mencapai orgasme. 
Selamat mencuba dan mengamalkannya [dipetik dari pelbagai sumber/suaramerdeka]

30 comments:

izman said...

wow... saye nak bagitau kat isteri saya la bro..menu ni mudah didapati..suka suka he he.. thanks info

adibdaddy said...

terbaik... hehehe

I'm in the run for In Trend with Canon Photo Contest, check it out and support me! @CanonCameraMsia http://t.co/xaM4nsn

tunz said...

wah byk info ni

orang bp said...

ohhh... menu ygb tersenarai mcm biasa kita makan kan..x sangka ia sgt bagus khasiatnya... tq bro

Kiat Bahagia said...

Setuju sob, Pisang sangat bermanfaat bagi laki2

Adylia Qarissa said...

dkna memang suka makan pisang...antara pisang dengan epal, mak akan belikan pisang untuk dkna :)

ahlee said...

bila ada 1,2,3,4 memang KUAT MENIPU?

simanis said...

ini info baru...saya baru je tahu...selama ni apa pun tak tahu ekekekkek...adeii...

nobishikun said...

pisang pisang ~ hoye ~

Kazman & Sue said...

haaa3x...info terbaikkk...kena amalkan selalu......

Lea Isnawi said...

takde suami lagi

ekekeke

Seri Bahasa said...

banyak pisang kat belakang rumah seri...tapi...pisang goreng...boleh ke...

yahaya said...

perkongsian yg bagus ni ...hihih

MAT SOM said...

Pisang tanduk lagi bagus kut?

BlogS of Hariyanto said...

pisang paling gampang didapatkan, ada di hampir semua tempat, namun sering memang kita memandang remeh pada buah yang satu ini, padahal khasiat-nya sangat luar biasa :)

BRI Jakarta Veteran said...

nice tip sahabat

Anonymous said...

ohhh..pisang ye..kat mane2 ada dijual..x payah cari tongkat ali lagi ha ha

Raidenovich said...

banyak makan pisang,nyamuk suka gigit,huhuh!

c'axoera said...

kalau bukan lagi isteri takyah tahu kan heheh

Anonymous said...

hati-hati pada yang ade kencing manis

Reena Kamarudin said...

err.
saya tersipu-sipu.
sebab belum kawen.
hikhikhik

BeaN MorENo said...

kena cari barang2 ni

eita said...

alamak!!! dah terbaca lah....
saya tak kawen lagi...huhuhhu

PCL said...

memang sempoi lah..senang je kan..

thomas said...

Makanan yg berkhasiat betul.

ozzy said...

org melayu suka sgt bab mcm ni..

khairul said...

kena bagi list ni kt bini aku ni

Anonymous said...

Jangan taksub sgt, nanti susah nak jawab. Dulu tak minat pisang tapi lain sekarang

obat mata minus ampuh said...

mau di test ah bener ga

Miss Vee said...

This Is What You Really Want !!
KLIK HERE !!