Subscribe Us

Doktor Cantum Hujung Jari Yang Hampir Putus Pada Perut Untuk Proses Tumbuh Kulit Baru

Sepasukan doktor di China diketuai oleh Dr Huang Xuesong berjaya menyelamatkan sebahagian jari seorang lelaki yang hampir terputus dengan mencantumkannya pada perut.
Seorang pekerja perabot Wang Yongjun, 20 terpotong hujung jari tengah kerana terkena gergaji elektrik dalam satu kemalangan di tempat kerja.  Otot dan kulit pada sebahagian jari telah dipotong dan hanya tinggal tulang sahaja.
Doktor melakukan pembedahan dan mencantumkan jari Wang pada perutnya dengan harapan kulit dan otot baru akan tumbuh di sekeliling tulang. 
Teknik ini adalah satu cara untuk memulihkan peredaran darah ke bahagian jari yang cedera supaya tubuh boleh membaiki anggota diri sendiri yang cedera. Pembedahan itu berjaya dan Wang akan mempunyai hujung jari baru. Cantuman akan dipisahkan daripada perut dalam tempoh sebulan. [orange.co.uk]

Catat Ulasan

10 Ulasan

eMMe berkata…
erkk...ngilu....
Pen Biru berkata…
la..cmni pun ade yee..
Zharif Alimin berkata…
kretif tapi takut malam2 mengigau berlari hayun tangan je.
Tanpa Nama berkata…
Saya terkesan membaca seperti cerita yang kuat tentang Blogger: Orang Muo - Post a Comment. Saya akan posting link di situs kupon saya untuk posting blog ini . Aku akan kembali untuk membaca lebih.
aReLaN berkata…
wow,bleh lak wat gtu.hahaha
Cik Nanard berkata…
err . pelik tapi benar ;)
Rafi Harumin berkata…
Tak terfikir langsung yang ini...
ch000tz berkata…
errkkkkk mcm ni pon boleh ke..? haiiisshhh peliknyer
Cik tikah berkata…
scary lah!
mira berkata…
menakutkan walaupun untuk kebaikan...ngeri je tgk