Subscribe Us

Lelaki Menderita Buah Zakar Membesar Sehingga 45 Kg

Seorang lelaki Amerika, Wesley Warren Jr, 47 tahun dari Las Vegas menderita penyakit buah zakar membesar luar biasa sehingga 45 kg.  Penyakit aneh ini dialaminya sejak 2008.
Saiz buah zakarnya yang luar biasa itu menyebabkan dia tidak boleh memakai seluar jeans atau seluar dan terpaksa bergantung hidup dengan diet antibiotik dan ubat-ubatan. 
Doktor memberitahu dia mengalami sejenis penyakit scrotal lymphedema  satu kondisi yang disebabkan nodus limfa dalam skrotum membengkak dengan cecair berair
Wesley mendapat simpati daripada radio Amerika Syarikat untuk meminta bantuan orang ramai mendapatkan dana kos pembedahan yang dianggarkan USD 1 juta.
Jenis penyakit yang dialaminya jarang dilihat di luar kawasan tropika Afrika dan Asia dan biasanya disebabkan oleh jangkitan parasit nyamuk merebak.
Tetapi Encik Warren berkata dia tidak pernah pergi ke kawasan-kawasan tropika dan percaya keadaan adalah disebabkab kemalangan pada tahun 2008 semasa tidur apabila buah zakarnya tersepit di kedua-dua belah kakinya lalu terpulas sewaktu tidur di atas katil. Pada keesokan harinya, Encik Warren berkata skrotum telah membengkak sebesar "saiz bola bola sepak" dan sejak peristiwa itu buah zakarnya terus membesar. [telegraph.com.au]

Catat Ulasan

7 Ulasan

Unknown berkata…
macam2 la.
Dkna Abza berkata…
ya Allah..kecianya...pasti dia hidup susahkan...ermmm....
zulkbo berkata…
salam..
ermm..kesiannya
apa nak buat..pasti
ada rahmat Allah
di sebaliknya..
itupun kalau
beliau beriman
MUHAMMAD MURSYID berkata…
Bersyukurlah dengan apa yang kita ada sekarang...
Anaasuria berkata…
adeh deh.. kalo pompuan ngandung perut membeso ada gak hasil nya ye..
ch000tz berkata…
daaaaaaaamn >_<
tunz berkata…
mak ai......no komen