Friday, September 23, 2011

Pernah Tengok Penghujung Pelangi? Ni Dia...

Seumur hidup kita memang amat sukar untuk mencari dan melihat hujung pelangi yang cantik berwarna-warni.  Lain pula dengan seorang pengguna lebuh raya di UK amat bertuah kerana dapat melihat dengan matanya sendiri penghujung pelangi betul-betul di atas sebatang jalan lebuh raya yang dilaluinya.  Beliau sempat merakam gambar peristiwa paling hebat yang belum pernah dialami selama ini. [dailymail.co.uk]

17 comments:

Miecyber said...

Cool....

RAIZAN said...

Subahanallah! Lawa ciptaan Allah!

blog-tips-kurus said...

tengok di sini je.. :-)

deem said...

bertuahnya dia...pelangi memang cantik :)

Pia said...

"saya pun sllu tertanya2 di manakah hujung pelangi....sbb selalu nampak pelangi tp tk penah tgk hujungnya.."

Tasha said...

ingtkn hujung pelangi kat awan...

Hidayati said...

Sejak dari kecil selalu tertanya-tanya akan penguhujung pelangi. Ini sangat2 menabjubkan. Alhamdulillah.

Kaio said...

fuyooooo.. daysat nye..

www.kaio.my

Iwanski said...

ade sekali tu tengok kat berita.. berlaku kat amerika tak silap... pelangi tu songsang... terbalik.. dunia dah nak hujung zaman kan...

caliph shuriken said...

akhirnya, dpt jgak tgk ^^

Ringgo said...

ropa2nya pelangi jatuh kat UK ..

BlogS of Hariyanto said...

Subhanallah..Maha Suci Allah dengan Keindahan Ciptaan-NYA :)
terimakasih kawan sudah berbagi informasi

POSH76 said...

santek!!!

Anaa said...

waaaa.... ingatkan ujung nya jatuh ke laut.. hihi..

Adam Idris said...

kalau dalam kartun, penghujung pelangi ada emas....hahahahaha kartun

ASSOYFINGER67 said...

salam....suhanALLAH.....cantek!!

Aida Awie said...

salam.. pelangi mmg cantik. mak saya pernah ceritakan pada kami yg masa muda2 dia dulu pernah melalui pengalaman melihat hujung pelangi ni. mak saya kata, masa tu dia dan mak cik2 saya sedang basuh kain di tepi sungai tetiba dgr bunyi dan nampak hujung pelangi jatuh dalam sungai depan mereka. bunyinya seperti air menggelegak. untuk ke seberang mereka kena lalui pelangi tersebut dan mereka dapat rasakan haba panas sewaktu melaluinya. dan warna pelangi tu bukanlah berlapis2 seperti yang kita biasa lihat tu,warna2 tu dalam bentuk 7 bulatan yang bergabung menjadi satu bulatan. setiap satu bulatan warna tu anggaran besar diameternya seperti dulang hidang lauk dulu2. itulah kisah yg dicerikan oleh mak saya.