Monday, August 8, 2011

Percaya Tak? Disangka Mengandung Rupa-rupanya Ular Membesar di Dalam Perut Wanita Pakistan

Lahore: Aneh tetapi benar. Seorang perempuan Pakistan mengaku mengandung seekor ular besar di dalam perutnya.  Menurut laporan media Pakistan, baru-baru ini, perempuan berusia 50 tahun bernama Rasheedan Bibi yang berasal dari Saggar, Lahore utara, mengaku secara tidak sengaja tertelan anak  ular kecil  yang berada di dalam air minumannya beberapa bulan lalu.

Namun setelah beberapa minggu, perut Rasheedan mulai membesar secara luar biasa, dan ia yakin bahawa dirinya hanya hamil.  Dengan perutnya yang terus tumbuh membesar, ia juga mengaku kesakitan. Setelah tujuh bulan perutnya membesar, Rasheedan akhirnya mencari bantuan perubatan dan pergi ke rumah sakit untuk memeriksa  perutnya.

Menurut Rasheedan, staf rumah sakit sudah menggunakan ultrasound  untuk melihat apa yang tumbuh dalam dirinya dan mengatakan ada seekor ular besar yang melilit isi perutnya.
Rasheedan wanita yang berasal dari latar belakang keluarga miskin itu segera meminta bantuan dengan pihak berkuasa tempatan  agar dapat membantunya mendapatkan pengubatan operasi pengeluaran ular besar itu.  

Menurut seorang pengomen dalam akhbar berkaitan, berita ini berkemungkinan palsu.  Asid di dalam perut manusia tidak akan membenarkan ular untuk hidup, apatah lagi hidup dan membesar. [TheMorningStar.co.uk]

20 comments:

Klik Aje ! said...

hehe takde gambar mmg ssh nak percaya...

Nancy Poh said...

hmm..cacing perut kot..

zati embong said...

huhu,kalau betul ada ular cnfirm lubang da perut dia ular 2 makan.hoho

SCLover said...

uish... macam2 ...

Lea IsNaw! said...

pernah bace kes cmni kat dlm Mastika dulu...

Cik Bell said...

uikk.dasatnyer..lepas nie minum kne tgOk dlu..bahaya nye la..huhu

muse said...

dia ni ahli sihir kot..

Diary oF Mine said...

erk... dgr ular ja pun da wat org geli.. huuhu

peachippo said...

bhahhaah..
kene tipu...baru je nak tyer..boleh ke ular idop dlm perut..heheheh...

terbaekkkkkkk ! :)

liya alia said...

mmg tipu kot nih.. mana la bole idop dlam perut kita nih.. hehe.. entah la

Lun said...

huh! macam mana la ular tu boleh survive. padalah dalam perut ada jus gastrik kot

Pen Biru said...

ish..cm tak caya je..betol ke?

syiela said...

boleh ke tu.. tapi geli la dgr ular2 ni

Noor said...

huh.....kalo betol ada ular dlm perutnya dah lama yer jd mayat....

nexx-novel said...

betul ke nih? cam bohong jer..hmmm... ~

ifwat said...

takkan la tak mati ada ular dalam perut? samaa ada orang tu mati, takpun ular tu yang mati.. haha

Mohammed Faizal said...

adoi....ular tu macam mana salin kulit dalam perut...die makan pe kat dalam perut,? cam ne die boleh hidup dalam air

Terbelog said...

Allahuakbar
minta simpang la

sue-sama said...

eeeee...goliiii

sabun penghilang bau said...

kok bisa yah