Subscribe Us

Selipar 3G? Syarikat Mudah Alih Beralih Kepada Idea-Idea Pelik Untuk Meyakinkan Pengguna Berbelanja Lebih

Syarikat-syarikat telefon bimbit kini beralih kepada idea-idea pelik untuk memujuk pelanggan untuk membelanjakan wang dengan produk-produk keluaran rangkaian mereka termasuk selipar 3G.
Para Jurutera syarikat berkenaan sedang membangunkan selipar yang selesa dengan kemudahan cip pengesan memberitahu keluarga terdekat lokasi anak-anak mereka apabila menghadapi kesulitan atau kemalangan.  Ibu bapa atau keluarga boleh mengesan mereka dengan mudah dan datang untuk membantu mereka.
Penyelidik juga mereka cipta lampin wayarles yang menghantar mesej teks kepada ibu bapa mereka apabila bayi mereka memerlukan perhatian.
 
Perkembangan ini adalah sebahagian daripada anjakan ke hadapan memberi pilihan pengguna terus berbelanja lebih di mana di sesetengah negara terdapat jumlah telefon bimbit melebihi jumlah penduduk.
Daripada menjual lebih banyak telefon, firma mudah alih kini mencari idea lebih banyak sumber pendapatan daripada pelanggan dan rangkaian yang mereka telah ditubuhkan.
'SmartSlippers' telah menarik pelaburan dari Verizon dan AT & T, dua syarikat telefon terbesar mudah alih di Amerika Syarikat. [dailymail.co.uk]

Catat Ulasan

1 Ulasan

Ringgo berkata…
teknologi jika digunakan dijalan yg betul memang memudahkan & menguntungkan ..