Thursday, June 16, 2011

Kanak-Kanak Tiga Tahun Cuba Turun Melalui Saliran Paip Dari Tingkat 7 Tersangkut di Celah Unit Pendingin Hawa

Beberapa keping gambar yang menyesakkan nafas dirakam oleh seseorang tentang bagaimana sekumpulan jiran tetangga membantu seorang lelaki dengan saling memegang erat dan bersandar di tepi balkoni untuk menyelamatkan seorang kanak -kanak yang terperangkap antara dinding dan satu unit  pendingin hawa di luar bangunan tingkat tujuh apartmen komuniti di selatan Beijing, 15 Jun, 2011. Peristiwa dramatik menyelamatkan kanak-kanak tiga tahun itu berlaku selepas dia jatuh dari tingkat atas ketika cuba turun melalui saliran paip untuk mencari neneknya yang telah secara tidak sengaja terkunci di luar rumah. Akhirnya kanak-kanak itu berjaya diselamatkan hasil kerjasama jiran tetangga. Lihat foto seterusnya. [Photo / Beijing Times]
 A man gives a thumbs up after successfully rescuing a toddler stuck between the wall and an air conditioning unit on the outside of the seventh floor of an apartment building in a community in southern Beijing,
Bangunan apartmen komuniti

10 comments:

ABU said...

kretipnya budak ni...nasib baik berjaya di selamtkan..huhu

ummiarissa said...

Kat China selalu sangat dengar perkara-perkara macam ni yang melibatkan kanak-kanak,

SCLover said...

Subhanallah.... kecut perut tengok.. Dengan kehendak Allah juga budak tu selamat...Bekerjasama membawa berkat jugak...

Cik Sue said...

is3...nasib baik ler selamat...

cik pha said...

naseb baikk takde pape haish

masmurni said...

nasib baik selamat...

MyHaPpInEsS said...

Macam2 zaman skrg nie....Alhamdulillah selamat jua akhirnya.....

Nur Hawa Mohd Zin said...

sebab kes2 macam ni awe tak suka nak beli atau sewa rumah pangsa atau apartment bila dah kahwin...nak anak2 pijak tanah :)

Srikandi Cinta said...

Ya Allah takutnya tengok, alhamdulillah masih panjang umur

orang panggil aku 'KAM' said...

gilak la budak tu jadi spiderman ka...huhu