Sunday, June 26, 2011

Hidangan Testis di Festival Testis Serbia

Gornji Milanovac: Hidangan istimewa yang disediakan daripada kelenjar kelamin jantan atau testis mungkin agak pelik dan memualkan bagi kita. Namun, di tangan seorang tukang masak handal, bahan masakan yang terkenal unik itu akan menjadi pelbagai jenis hidangan yang amat lazat di festival tahunan World Testicle & Aphrodisiac Cooking di Serbia.
Penganjurnya, Chef Lubomir Erovic menjelaskan testis daripada pelbagai haiwan termasuk lembu, kanggaro, unta dan burung unta adalah bahan makanan yang kaya dengan testosteron dan mineral. Kata Erovic lagi  testis juga bermanfaat sebagai penambah stamina untuk lelaki. Itulah sebabnya bahan makanan yang teristimewa ini menjadi primadona bagi kaum lelaki Serbia.
Pada festival ini, Erovic juga akan bertugas sebagai juri. Beliau sebenarnya seorang tukang masak handal dan berpengalaman lebih 20 tahun telah menerbitkan sebuah buku berisi berbagai resepi. Resepi-resepi ternama Erovic di antaranya pizza testis, testis tepung, dan testikel panggang. Hidangan terbaik dari festival tahun ini didedikasikan khusus untuk Putera William dan Kate Middleton yang sedang menantikan kehamilan sulung dari perkahwinan mereka.(Metro/AIS)

16 comments:

Ringgo said...

perghhh sedap lazatttt tuu ..
sanggup makan ka..

amna said...

eeosh

Haezzah said...

wow....menarik nih. geli pun ada.

SCLover said...

mmmmmm... gamak ke nak mkn? tapi yg pasti , selera orang mmg berbeza... kalau tak , tak ada hidangan mcm nih kan ?? :-(

Khairil said...

pernah makan yang lembu punya...buat sup dan panggang...yearrk..

Syuxer said...

yarkkhhhh..sungguh ngeri makan telur telur tak bertauliah neh hahahaha..

geli weh..

harrazdani said...

terasa sedikit senak...huhuhuhu

TYNTHA LANA said...

Muntah ok! dah muntoh ni, bluweekkkkkk,muahahahahah

stuck said...

yummy!!! X___x"

ummiprincesses said...

rasa macam nak muntah pun ada...eiiii

Anaa said...

kalo gini ler makanan nyer, saya posa jer lah... :)

Ringgo said...

testosteron n mineral tinggi tu ..

'idun sa'idun said...

ewwwww....!

Bui Idzra Ryn said...

uwekkkk..geli..kembang air liur..isk2

diana said...

o...haiwan punye..ingtkan orang punye..
wakakak

www.myobw.com said...

apa jadahnye tu... eee yekkkk!!