Saturday, June 25, 2011

Ciuman Gadis Menyelamatkan Nyawa Lelaki Tidak Dikenali Cuba Bunuh Diri

Seorang remaja perempuan menjadi terkenal dalam sekelip mata di China apabila dia berjaya menyelamatkan seorang remaja lelaki 16 tahun yang tidak dikenali cuba membunuh dirinya dengan tindakan berani...mencium bibirnya.
Liu Wenxiu, 19, sedang membeli-belah bersama rakannya di pusat membeli-belah di Shenzhen, Guangdong. Dia melihat begitu  ramai orang menonton seorang lelaki berdiri pada pagar jejambat yang tinggi sambil memegang pisau ke arah dadanya tetapi tiada siapa yang cuba untuk bercakap atau memjuknyanya. [Lihat video di bawah]

"Saya mahu membantu remaja itu tetapi polis tidak membenarkan saya atas faktor keselamatan. Jadi saya berbohong dan memberitahu pihak polis dia ialah teman lelaki saya yang mahu membunuh diri kerana saya.”
"Saya terus mendekati lelaki itu dan memberitahunya saya ingin bercakap dan berbual-bual bersamanya. Lelaki itu memberitahu saya dia amat sedih kerana masalah keluarga yang porak-peranda. Saya juga dari keluarga yang bermasalah. Maka saya amat mengerti dan memahami situasi yang dihadapinya."

Liu kemudian mengejutkan semua orang terutamanya orang muda dengan melangkah lebih rapat lalu memaut tengkuknya dan memberinya ciuman maut :)
Pada masa yang sama pasukan keselamatan segera bertindak ketika lelaki itu terlena seketika hasil ciuman cinta Liu. Pegawai penyelamat terus memegang dan menarik lelaki itu ke tempat selamat.
"Cerita remaja itu amat  menyentuh perasaan saya. Saya merasakan seperti saya benar-benar adalah teman wanitanya dan saya boleh membantunya," kata Liu selepas itu.

25 comments:

Liyana Zahim said...

Pahni nk pure2 bnuh dri ar.. Mne tau ade mmat encem nk kiss..

zati embong said...

hohoho.ada jugak eh cmni?

Encik JI said...

ni kalo push skit, lbih drpd kiss pn leh dpt ni. hehe

ASaDa RyutaRo said...

semoga lelaki tu dapat meneruskan hidup dengan normal lepas ni. kalau rasa gersang, boleh buat lagi.. mana tau ada gadis lain pulak datang cium. hahaha..

Miecyber said...

Saya bimbang kejadian ini akan meningkatkan lagi kejadian cubaan membunuh diri huhuhuhuh

Pemerdagangan Orang

kjaharun said...

sape2 nk bunuh diri, pls call kaja haruna k..
nnt kaja haruna bagi tamparan wanita, bukan ciuman maut... hahahahahah
BTW best.. :)

aimanina said...

haha macammacam manusia sekarang nie, ada jugak nak selamatkan orang dengan caara macam toh? haha btw, good idea 'kot'. :D

ALoNa CintamaniszLite said...

mcm2 skang ni ye...

Ringgo said...

kalau aku tu .. nak terjun terjun la cepat..

wan_cikgumuzik said...

terrbaeeekkkkkk..!! saya suka entri ini.. heheehehee

cik husna said...

respect la kat heroin neyh..

Pojiepooh Abdullah said...

Ahaaa jangan kat melesia ada jugak yang berangan nak bunuh diri mintak cium, mintak sepak jawapnya

PojiePooh; Hanya Satu...

cik bulan said...

pasni boleh buat banner dlu nk bunuh diri..boleh pilih calon..hahaha

thomas said...

pujukan dan ciuman seorg penyelamat.

Freaky said...

dasat betol ciuman perempuan ni

Myboiler said...

hanya dengan satu ciuman perempuan....

ADAM said...

lepas ni sape ada nak bunuh diri, calling2 taw..nk g kiss...ngeeee

Terbelog said...

ceh..mcm ni pun ada haha

caliph shuriken said...

ni baru btul org panggey heroin ^^

cikpuanWani said...

macam ni pun kiss ke @.@

Nur Hawa Mohd Zin said...

wah....penangan wanita...wanita boleh membinasakan dan juga boleh membawa kejayaan :)

mamalina11 said...

macam filem...

www.myobw.com said...

alahai.. macam filem hot star plak! mesti top top meletop punye! boleh cuba laa camni! leh jadi bintang terkenal... hahahaha

JOKER SEPI said...

erm cre phycologi yg bgus...

.::: Princess MOMOY :::. said...

Macam cerita cinta pula nih - Ah Chai