Monday, October 25, 2010

Perhiasan Daripada Organ Tubuh Manusia & Haiwan ?

Berlin: Gunther Von Hagens, ahli anatomi Jerman yang terkenal dengan pameran dunia tubuhnya yang fenomenal, menjual organ tubuh manusia untuk dijadikan perhiasan atau hiasan rumah secara online. Organ-organ itu telah melalui proses plastiknasi yang menguras kandungan air dan lemak, sekaligus membuat produk itu tidak busuk.
Melalui websitenya, www.plastination-products.com, Hagens menjual satu tubuh manusia lengkap dengan organ tubuhnya dengan harga 70.000 Euro. Selain itu, ia juga menjual ogran-organ haiwan dan tiruan organ-organ tersebut dengan harga cukup lumayan.

Lauren Booth Adik Ipar Tony Blair Memeluk Islam

Adik ipar bekas Perdana Menteri Britain, Tony Blair telah memeluk  Islam setelah mengalami pengalaman suci 'di Iran.Penyiar dan wartawan Lauren Booth, 43,  adik  Cherie Blair sekarang memakai tudung yang menutupi kepala setiap kali dia meninggalkan rumahnya, sembahyang lima kali sehari dan melawat masjid tempatan. Beliau mengambil keputusan untuk menjadi seorang Muslim enam minggu lalu setelah melawat makam Fatima al-Masumeh di kota Qom.
"Sekarang saya tidak lagi makan babi dan saya membaca Al-Quran setiap hari. Saya juga tidak lagi mengambil minuman keras sejak 45 hari yang lalu, tempoh terpanjang dalam 25 tahun, "katanya.' "Hal yang aneh telah  berlaku sebelum saya memeluk Islam.  Sejak saya berniat dan memutuskan untuk memeluk Islam, saya tidak ada selera menyentuh alkohol, sedangkan saya adalah seseorang yang mendambakan  wain  setiap hari. " 

Beliau berharap dengan perubahan yang berlaku ke atas dirinya dapat mengubah persepsi Tony Blair terhadap Islam.