Thursday, November 25, 2010

Aneh Tetapi Benar : Bayi Dalam Kandungan Bergerak Dan Berpusing Begitu Kuat

Umum kita mengetahui bahawa bayi yang sihat dalam kandungan ibu akan bergerak-gerak atau menendang-nendang perut ibunya. Berlainan sekali dengan seorang ibu dari Peranchis terpaksa mengalami situasi mengandungkan bayi yang sangat aktif sehingga nampak jelas pergerakan bayi terlalu agresif. Kita akan berasa cemas apabila melihat bayi ini bergerak dan berpusing dengan begitu kuat sehingga kelihatan perut ibu berombak-ombak di semua bahagian. Sungguh luar biasa..saksikan video ini...

EMBED-Aliens like moving baby - Watch more free videos

21 comments:

Nancy Poh said...

Wah..belum kluar tp dah aktif kat dalam tu..tak sakit ke tu?? psst, aku balum pernah mengandung..

Eryati said...

alahai..mmg sakit tu..huhuhu

Za Nans said...

mntk klua cepat kot...

fiq said...

adoi ngeri nyer..

e susilo said...

Mengerikan, tak sakitkah die? Istri sye kmrn tak macam tu pun dah sakit sangat kt nye/

Pistachio said...

menakutkan!

Biela Sapine said...

sakit ke ??

ShaNaz Saadon said...

Pengalaman aku dulu ms bb gerak2 aktif juga la tp tak se aktif ni..erkk..hehehe..tak sakit cuma rs geli geleman.. bila kita pegang lg dia menekan..kdg2 terbonjol keluar..huhuhu

piasara said...

sy pernah rasa pengalaman mcm ni masa pregnant ank ke3,10 thn dulu..aktif sgt dlm perut,..smpai saat melahirkn..dia berpusing mcm tu lah..tp bila dh kuar jd sebaliknya,sensitif,kuat merajuk,manja...

miss nina said...

baby tu semangat nak tengok dunia luar agaknya :)

ASaDa RyutaRo said...

kalau fikir2, tak berbunyi lak baby dalam perut ea. kalau dalam perut pun dah berbunyi, mesti lebih gempak.

akuanakpahang (AAP) said...

Begitu kebesaran dan kekuasaan Allah.
Jom singgah ke akuanakpahang tak kenal maka tak cinta. "Segalanya disini suka duka sebuah kehidupan."

zmah said...

Tanda kebesaran ALLAH

♥-- emieysandra --♥ said...

sgt aktif..
Subhanallah, semuanya kehendak Allah s.w.t.

Kimmy Ai said...

wah! menggeliat ke ape tuh.. hehe. mesti lahir nanti terlebih aktif. ;)

AiTotYati said...

subhanallah,

dalam benda hidup ade benda hidup.

Allah je boleh buat (^_^)

S..U..D..@..I..S said...

hidup didalam gelap gulita, subhanallah
pengorbanan ibu yang besarrrr

yahaya said...

nice sharing

nora said...

takut nye

karipapsayur said...

sgt menakjubkan kn? lincah sgt dia!

sy dahulu pun smpt amik video jgk


p/s: jom kita pegi jalan-jalan, nak?

Mama JnJ said...

salam..
baby saya juga seaktif itu..sangat teruja bila dia bergerak dengan kuat, rasa berdebar2 pun ada :-)