Subscribe Us

Minum Darah Daripada Tanduk Rusa Untuk Tenaga?

Beberapa tempat di negara Cina seperti Langshan, berhampiran bandar Shaoyang di Wilayah Hunan percaya dengan sistem perubatan tradisional yang kadangkala amat asing dan luar biasa bagi kita. Perkara yang asing bagi kita ialah penduduk-penduduk  di Langshan mengamalkan minum darah segar daripada tanduk rusa yang masih hidup untuk memulih atau menguatkan tenaga. Tanduk rusa  mempunyai "tubular structure" yang dipenuhi dengan darah.


Tanduk rusa dipotong menggunakan gergaji sedangkan rusa tersebut masih bernyawa lagi

Mereka membiarkan rusa tersebut hidup dan memotong tanduknya untuk mendapatkan darah segar lalu meminumnya segera. Amalan ini tidak menyalahi sistem perundangan kerana kerajaan China membenarkan pengamal perubatan tradisional China mendapatkan darah tanduk rusa melalui cara sedemikian. Cuma ita tidak pasti sama ada rusa yang telah dipotong tanduknya boleh hidup atau sebaliknya. Lihat foto-foto  menarik lagi terlampau bagaimana mereka melakukannya...amazing :)

 seorang wanita sedang menikmati darah segar tanduk rusa
 darah daripada tanduk rusa yang masih segar sedia untuk diminum
minum dengan penuh yakin
darah masih menitik daripada tanduk rusa

Catat Ulasan

12 Ulasan

Kalamhati berkata…
ikh loya je tekak tgk..tak sanggup..huhu
Oong-ong berkata…
kejamnye~
Dzasc Skachers berkata…
orang2 cine semua boleh dokatakan cerdik pandai.. tapi tang neh yang watkan wadud x respect.. drang jadi bodoh dan x bleh berpikir kepada sesuatu yang lagi bagus..
adus.. ape ke bodo wat binatang cenggitu..
abigemok berkata…
sanggup dorg minum?? ish3 x sgp den nk minum tuh!
story berkata…
cam tak ade minom yang laen jak kali,banyak yang boleh jadi bise menambah tenage tu, ngape rusa yang sehat dipotong tandoknye lalu diminom darahnye. hiiiii.....
Road Runner berkata…
Datang sini nk bg award
Teringat masa di Sabah waktu kecil dulu... org2 tua berebut hempedu kerbau utk dimunum... kononnya boleh menguatkan imunisasi badan melawan penyakit... yaks!!!
2R berkata…
aiyoo..nengok je tekak da len ish3..
eMMe berkata…
eee...dah cam citer drakula, minum darah! yulk!
kakrose berkata…
semakin kejam manusia ni..
tuahanugerah berkata…
hee.. macam-macam manusia nih...
nazc berkata…
manusia semakin lama semakin exotic dan menyusahkan haiwan....cuba kalau kaki tangan mereka kena potong...baru dorang tahu....*****