Monday, October 18, 2010

Kalimah Syahadah Pada Buah Tembikai

Seorang penjual buah-buahan, Suprijadi menunjukkan buah tembikai yang tertera tulisan arab dengan jelas kalimah 'Lailahaillallah'  di Gentengkali Surabaya' Indonesiabaru-baru ini. SubhanaAllah!

17 comments:

fiq said...

wow!! betul ke ni?

aLamathuR d'hileudjapanist II said...

Subhanallah.. inilah salah satu bukti keagungan Allah SWT..

si biskut said...

leh caya ker nie...tak nampak mcm kena ukir masa buah nie masih muda lagi ker?

ASaDa RyutaRo said...

errr...

EzzEddin said...

erkk betul ke nie..subhanallah

farysa said...

mcm btol je
kalau ukir nmpk cm lain skit
subhanallah

Kalamhati said...

subhanallah..

si para para said...

mesej yang tersembunyi...

cGi0 said...

moga kita semua di beri petunjuk.. subhanallah.

zuanxi

Idalara said...

Subhanallah..tiada yg mustahil bagi Allah.

kelana fana said...

kun fa ya kun...

ira_yoshida said...

kuasa Allah..

Encik MamaT said...

betul ke ni?

hisham said...

bolih pecaya ke dengan indon ni.
aku dah faham perangai indon.
dulu dikatakan ada bayi dalam perut bolih baca ayat2 suci AL-QURAN.last..alat pemain keset diletak celah kangkang perempuan yang mengandung tersebut.
bab2 ugama ni pihak indon memang bijak menipu.
sebab itu negara mereka tak renti2 dilanda musibah.
jangan percaya ngan indon....nanti bini,anak dara atau laki korang dikebas.
dah banyak kes berlaku.
ira_yoshidah tak teringin nak lari ke lombok ke?
gurau jer...

shark said...

aisey...
cam cantik jer tulisan tue..
btuil ker ni tertera
harap2 penjual tu x tipu

S..U..D..@..I..S said...

subhanallah, kalau lah perkara tidak dinmanipulasikan

Nazri_Hanafiah said...

believe it or not~ the choice is yours,