Thursday, October 21, 2010

Ibu Dan Anak Belajar Sama Dalam Satu Kelas Di Sekolah Rendah

 Jiang Liju,37, sanggup belajar bersama-sama anak perempuannya di sebuah sekolah rendah  di Shenyang demi mendapatkan ilmu pengetahuan yang tidak pernah dikecapinya semasa zaman kanak-kanaknya. Jiang Liju,  penduduk asal Selatan China telah berhijrah  ke Wilayah Liaoning di Utara China kerana bekerja. Beliau berhasrat untuk meneruskan pembelajarannya bersama anaknya di sebuah sekolah rendah di Shenyang. Sebagaimana murid-murid lain, beliau juga dikehendaki mengikuti semua aktiviti pembelajaran serta aktiviti luar bilik darjah daripada gurunya yang hampir sebaya dengannya.
 Jiang Liju, 37 puts her hand up to answer a question in a Chinese lesson in Shenyang, capital of Northeast China's Liaoning province
Jiang Liju, 37 plays with her daughter as well as her classmates during the class break in Shenyang, capital of Northeast China's Liaoning province
Jiang Liju, 37, together with her daughter reviews what they learned at school at home in Shenyang

7 comments:

Lydia Miza(Aidyl Azim) said...

Demi mencari ilmu,abaikan sifat malu dan rendah diri.Bagus ibu ni kan?

Si Sangkar Hitam said...

ilmu sepanjang hayat...bgus2

eMMe said...

ibu muda, anak pun dah baya ibu dia...sonok tgk...

CiK QiQi said...

bgus3...de smgt nk blaja...

kt ngra kite ie..dberi pluang blaja tp byk dak2 kite ni sia2 kn..mcm2 la peel manusia ni...

g0m0k9enDek said...

carilah ilmu sampai ke negeri cina! hehehehe.. =))

thomas said...

bagus tu belajar sekali dgn anak,
di tempat kita boleh tak macam tu?

Nazri_Hanafiah said...

ilmu itu amal~