Wednesday, September 8, 2010

Bayi 6 Bulan Bermain Dengan Ular Sawa

Agak ganjil bunyinya apabila seorang  bayi perempuan baru  berumur 6 bulan diberikan alat permainan bernyawa  lagi berbahaya....'Ular Sawa'.  Sidhi Siddharth Sinune, 6 bulan ialah anak kepada seorang petani miskin yang juga seorang penangkap ular sebagai mata pencariannya tinggal  di Maharashtra, bahagian Barat Laut India.
 Chew on that: The girl munches on the python's tail while playing near her home
Petani tersebuit memberikan anaknya ular tangkapannya itu dengan alasan kerana tidak mampu membelikannya barang mainan disebabkan kemiskinannya
Apa yang peliknya ular-ular itu seolah-olah memahami bayi itu ingin bermain dan berkawan dengannya Walaupun si bayi memegang, menggenggam dan menggigit ekor ular sawa itu, namun ular sawa itu tidak bertindak agresif terhadap Sidhi
New best friend: Sidhi shrieks with delight as a giant python weaves through her tiny legs
Walaupun ular sawa tidak berbisa namun ia tetap berbahaya dan boleh mengancam nyawa bayi yang masih belum tahu apa-apa  apatah lagi berjalan kerana ular sawa mampu menggigit dan membelit bayi tersebut. [sumber: dailymail.co.uk]

8 comments:

amira said...

subhanAllah.. kuasa Allah yang menarik kebahayaan dari makhluk2nya

Lia3003 said...

dia gigit ekor ular tu, ee.. saya yang nak muntah, hehe

Abi Al-Baihaqi (RKA) said...

Salam Orang Muo,
den oghang Skudai...

bab ulo nie kawan memang serender... memang kagum kat sapa2 yang berani pegang ulo...

ASaDa RyutaRo said...

dahsyat budak ni. siap gigit2 lagi.. hari tu saya pegang ular sawa untuk tangkap gambar dah geli geliman takut dia belit or patuk..

aesya_aisa/echa said...

waaa..mmg dasyat bdk ni..brani sungguh..geli lak tgk dia gigit ular 2..hoho..

beLLa said...

budak2 memang xtaw takotkan..
bahaye betul cm tuh..

tqa.awesome said...

waaa naik bulu roma den. grrr

Nur Hawa Mohd Zin said...

Ya Allah...selamat ular tau makan dia kan....tapi ular ni kalu kita tak terperanjat kan dia...dia ok..uhu