Sunday, June 27, 2010

Kolam Renang Terbesar &Tertinggi Di Dunia Di Atas 3 Menara Bangunan 55 Tingkat

Don't look down: A guest swims in the infinity pool of the Skypark that tops the Marina Bay Sands hotel towers - 55 storeys over the city of Singapore yesterday
Singapura kini menempa nama lagi apabila sebuah pusat pelancongan bertaraf dunia telah dibuka kepada umum di mana sebuah kolam renang tertinggi dan terpanjang di dunia di bina di atas 3 buah menara hotel 55 tingkat di Marina  Bay Resort.
Kolam renang berukuran 3 kali lebih panjang daripada kolam renang olimpik [150 meter] dibina seolah-olah tiada penghujungnya berbentuk  'boat-shaped'
The view over the side: An artist's impression shows the Skypark that tops the Marina Bay Sands hotel towers, including the infinity pool
To infinity... and beyond! The pool stretches 150 metres, three times the length of an Olympic swimming pool 
Hotel yang mempunyai 2560 buah bilik berharga  350 pound sterling [ RM 2500.00] untuk satu malam menyediakan pelbagai jenis bentuk hiburan termasuk pusat perjudian, plaza,pusat teater,panggung wayang dan banyak lagi.
The resort from across the bay. The three towers were based on a deck of cards, according to designer Moshe Safdie
A skydiver parachutes pass the Singapore Flyer and Marina Bay Sands casino resort as part of the venue's opening celebrations yesterday
Extreme: Left, relay teams scale one of the towers in a race commemorating the opening yesterday. Right, a newly-wed couple enjoy a canal ride inside the resort's shopping centre

9 comments:

al-lavendari said...

Salam. ini persinggahan kali pertama saya. blog yang canggih.

menakjub dan mengkagumkan. nasib baik Singapura dan Malaysia tak terletak dalam zon gempa bumi. kalau tidak, bahaya juga tu.

ingat saya hotel ada 7 bintang sahaja, rupanya ada yang sampai 10 bintang. akan datang mungkin ada 100 bintang agaknya.

Sharinginfoz said...

memang cantiknya.....

Jenis2 Entry

Idalara said...

Salam Org Muo
gaknya bila pulak Malaysia nk buat ala-ala mcm tu ye....dunia skrg mcm2 yg unik dan canggih dicipta manusia..

Anonymous said...

dalam menciptapun, org yg beriman kena beringat-ingat, wpun tak ada gempa, bila2 bala akan didtgkan kalau banyak maksiat weh.....................tengok yg terbaru, banjir kilat dah ada di kota singa tu................peringatan tu.

Paddockbox said...

rasanya singapore tak perlu buat macam tu...

sebab sekarang ni pun singapore dah senang nak banjir...

main air banjir lagi seronok..

theheh

Indahnya Kebersamaan said...

Kerennya kapan ada yang seperti itu dikota ku

tiqaa said...

cantik memang cantik tapi satu malam harganya dah melambung2. adoii~

Poyaty said...

i noe this place from magician Cyril tu. dia post gamba dlm tweeter. mmg canteklah tempat neh :)

Viva Sakura said...

wahhhhhhh...canggihhhh...