Sunday, March 14, 2010

Tradition :Eating Live Frogs, Rats "Cures Tummy Upsets"


Seorang lelaki yang tinggal di bahagian Tenggara China telah mengamalkan diet memakan katak pokok dan anak tikus hidup-hidup sejak lebih 40 tahun dahulu untuk membantunya mengatasi masalah penyakit usus, malah menjadikannya lebih kuat dan bertenaga.

Jiang Musheng, 66 tahun kerap kali mengalami sakit abdominal dan
batuk sejak berumur 26 tahun, sehinggalah apabila dia disarankan oleh seorang tua bernama  Yang Dingcai supaya mengamalkan makan katak pokok sebagai makanan rutin hariannya.

Pertama kali dia mencuba, dia tidak berani untuk memakan katak tersebut. Namun apabila dia melihat Yang Dingcai melakukannya dengan mudah,dia pun terus melakukannya.

Sebulan selepas mengamalkan makan katak pokok hidup-hidup, sakit diperutnya telah hilang dan sembuh. Setelah beberapa tahun makan katak pokok, kini dia menambahkan menu dietnya dengan tikus dan anak tikus hidup sehinggalah sekarang.
[sumber :fundistraction.com]

10 comments:

Amirah Rashid said...

ergh, gelinyee
dulu bedah katak pn dah geli gilaa
ini kan lg nk mkn o.O

ijoks2009 said...

Ni Manusia ke Ular,makan katak hidup-hidup.

afzainizam said...

Salam ziarah salam kunjungan pada kamu…. Salam dari kejauhan
Salam dari kami
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
http://firestartingautomobil.blogspot.com/

”Selintas camar yang lalu
membawa sarat harapan
nun di puncak awan biru
sana sayapnya meluas membuka
ruang pandangan manusia
agar mengheret dukanya pergi”

" Antara kau dan aku
Blog ini sebagai pengantara
Sebuah persahabatan....
Terima kasih
kembara ziarah maya”

Mulanya penuh sukar
Keyakinan teguh sendirian
Di bangkitkan sama teman - teman
Harungi suatu tujuan

Perjalanan masih jauh
Kemanisan menunggu ayuh
Masih penuh kesukaran
Namun yakin berkumpulan
Membangkitkan semangat tujuan
Mewarnakan kemanisan
Demi kemanusiaan

أحسن شئ كلام رقيق يستخرج من بحر عميق على لسان رجل رفيق

"Sebaik-baik perkara ialah: Perkataan yang lembut, yang dikeluarkan dari lautan yang dalam, daripada seorang yang lemah-lembut"

makan katak isssssshhhhhh gelinya

amie said...

euww..

ieQa sWetLuv said...

ika fobia dgn katak...hehe

PUTUBAMBU said...

errkk..!!
tak lalu teman....!!

Afzainizam said...

Tajuk Lagu: Semangat Perjuangan Harmoni
Penyanyi/Artis: XPDC

Sememangnya aku rindukan
Kedamaian ini kekal
Menempuh hari-hari lalu
Dengan satu belaian
Kasih sayang dijunjung di kepala
Mengatasi segala yang dijuang

Sebenarnya hidup disini
Arahnya berlainan
Menunggu giliran tiba
Entah bilakah masanya
Selagi nafas terlekat di rongga
Selagi langkah terus diperjalanan

Manusia punya hakikat
Punya akal dan fikiran
Melebihi kejadian ciptaan Yang Maha Esa
Kejujuran pada diri sendiri
Untuk apa dipersembahkan kepada

Mereka yang tak punya perasaan
Kita ada nilai tersendiri
Biarkan mereka yang tersasul
Berkata ego menepuk dada

Semangat disimpan selagi ada
Kesempatan hidup bersama
Apalah ada pada keindahan
Jika jiwa kita meronta-ronta

Mereka yang tak punya perasaan
Kita ada nilai tersendiri
Biarkan mereka yang tersasul
Berkata ego menepuk dada
Biarkan mereka yang tersasul
Berkata ego menepuk dada

Semangat disimpan selagi ada
Kesempatan hidup bersama
Apalah ada pada keindahan
Jika jiwa kita meronta-meronta
Apalah ada pada keindahan
Jika jiwa kita meronta-meronta

Salam ziarah salam kunjungan pada kamu…. Salam dari kejauhan
Salam dari kami
http://firestartingautomobil.blogspot.com/
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/

kalau orang Viatnam habis smua dia makan tak kiralah kucing & anjing

budak kampung said...

pegi ke kebun mencari buluh,
naik moto, kene roadblock,
bace blog sampai berpeloh2,
salam saya pada tuan pinye blog.

hahaha...entah pape pantun da....
kengkawan...kalo sakit pewot, minumla teh sarbat.......sodapppppp
drpd makan katak....aduhhhh....xsanggup den

Anonymous said...

katak puru kat parlimen msia pun byk gak

Ummi Hanie said...

yuckksss...bayor seribu pun xsanggup !

lgpun kite org islam kan haram mkn menatang 2 alam ni