Wednesday, March 3, 2010

Disisihkan Ibu Bapa Kerana Tidak Serupa

Seekor anak singa comel telah dilahirkan oleh sepasang singa bernama Alex and Saharav pada 8 Februari lalu di Mystic Monkeys & Feathers Wildlife Park Pretoria, South Africa.

Namun apa yang istimewanya, anak singa ini , Lilly, dilahirkan dengan bulu badannya berwarna putih. Namun nasib tidak menyebelahinya kerana si bapa tidak mengasihaninya, malah cuba bertindak agresif terhadapnya gara-gara bulu badannya tidak sama dengan kedua-dua ibu bapanya. 
Kehadiran Lilly di zoo berkenaan telah menarik perhatian pengunjung-pengunjung, Mereka berasa sangat teruja, sayang dan ada yang menjadi gila -gila terhadapnya ...hu hu...[ Some people go crazy laa ]
Justeru pihak zoo berkenaan telah memisahkan anak singa putih ini daripada  ibu bapanya demi menjaga keselamatannya. Anak singa putih ini ditemani  patung panda untuk menghilangkan rasa rindu pada ibu bapanya....kesian..

Anak singa putih ini jauh  lebih bernasib baik daripada bayi-bayi manusia yang dibuang dengan kejam oleh manusia-manusia syaitan. Nauzubillah...

14 comments:

ALoNa [CintamaniszLite] said...

jenis balau kot ni..
Mcm manusia pun ada gak..
Makpak dia melayu...tp anak dia putih semacam (mcm omputih ler skali imbas)..rambut pun perang2...
Bkn melayu aje...cina pun ada jenis cenggitu. India pun...

Miecyber @ Sudu said...

Kesian kat anak singa tu...

Anonymous said...

Is when people learnt apartheid from the animals proved that Darwin is true???

soul11 said...

err comel la...huhuhu

afzainizam said...

Salam Ziarah dari kami :
http://bukandoktorveterinar.blogspot.com/
Alangkah susah mendapat kawan..... bukan kenalan di zaman ini..... berpunca dari hati yang rosak.... kerana dunia memautnya....
Alangkah susah mencari kawan.... kebaikan kita disoroknya.... bahkan didengkinya pula.... kejahatan dicanang merata..
Salah yang sikit dibesarkan .yang besar apatah lagi...alangkah sepi dunia ini...walaupun hidup di tengah ramai....
Oleh itu kawan.... kawan ketawa mudah dicari, kawan menangis nak jumpa seorang pun belum tentu lagi. Hakikatnya begitulah manusia. Berbahagialah buat mereka yang telah bertemu kawan sejatinya, persahabatan yang ibarat andai hidup menjadi pemisah, biarlah mati menjadi penyambungnya. Persahabatan dunia akhirat. Persahabatan di mana dia mencintai sahabatnya sama seperti dia mencintai dirinya sendiri, di mana dia inginkan kebaikan buat dirinya juga menjadi milik sahabatnya itu. Sahabat.. sukar dicari..

kehadapan sahabat blog kami:
thanks kerana ziarah kami....

eeeeeemmmm ini lah kehidupan.... kira boleh di katakan pilih bulu lah.... hanya kerana tak sebulu dah kena pulau....

NiZaM said...

wah..anak singa albino.
ssh mau jmpe binatang yg albino nih.
comel..
jantan ke tino? =p

Che' Pit said...

ala comel nyer..
tapi kesian lah disihkan..
pandai lak bapak dia cam kaler anak dia x sama dgn dia ek..

y@n@ M!B said...

cutenye =)

iera said...

comelnyeeee... grm tgk

aNis aMirAh said...

comelnyaaaaaa bulu dia kaler putih.
terus nmpk jinak.
hehehehehe.
tp bila renung balik,
kesian jgk kat dia disisihkan.
haih.

anak ain said...

yang nie sy sanggup jaga, jd anak angkat...comel tak hengat....huhu...

wawan said...

alolo..chomelnyaaaa

netmild said...

cakep juga anak singanya tapimkalo dah gede pasti serem

nurin said...

anak singa ni smenanye kene sindrom albino..lack of melanin pigmen... manusia pun ade gak yg albino..