Sunday, January 24, 2010

Taktik Terlampau Peminta Sedekah


Berbagai-bagai cara digunakan oleh pengemis untuk mendapatkan simpati daripada orang ramai memberi sedekah kepadanya. Mereka terpaksa bekerja keras mengemis untuk mendapatkan sesuap nasi.

Pengemis di negara Cina menggunakan 'trik' terlampau dengan berlakon berpura-pura rakannya mati untuk menarik perhatian orang ramai supaya memberi  sedekah kepada mereka tanpa rasa malu atau bersalah mereka melakukan aksi di tengah-tengah bandar. 
senyuman puas dapat memperdaya orang ramai

banyak dapat hasil bro...

19 comments:

Liyana said...

melampau, mati betul3 baru tau..huhu

anakmuaallaf said...

Akal Allah bagi disalahgunakan..Allah ambil balik baru tau..

hydir said...

tangkap je org buat mcm ni
dah le susah .. nak nyusahkan org lain pula

Idalara said...

nnti ada lak pemgemis kat malaysia yg tiru aksi terlampau ni..

Al-Faizal said...

ape la sampai camtu, badan sihat tapi malasss...

Che' Pit said...

ish ish ish.. melampau dah tu.. mmg x patut

Hana Ghazali said...

ish2...smpi camtu skali yer.
read mine, also about this thing ;)

[http://thekencana.blogspot.com/2010/01/adakah-ia-satu-sindiket.html]

Din Rambong said...

'aksi pengemis terlampau' buat VCD ok jg ni

SatuJutaIdea said...

Macam2 cara org nak cari duit. Macam2 idea digunakan utk cari duit. Tapi, kalau guna cara menipu utk meraih simpati... mmg tak patut sangat kan. Ada tenaga, ada kudrat - lebih baik digunakan utk bekerja atau berniaga mencari rezeki.

Faarihin said...

macam2 cara orang nak dapat duit ni kan.. ish2..

NiNa' said...

teringat drama cina kat tv petang22..

ade gak babak camni

[z@ck] said...

gila murahan peminta sedekah ni..
kalau ye pun terdesak..
tak payah la nak bohong org..
haish

akyda said...

hahahaha...kelakar tul...ada juga ea macamnie...

syahbandar87 said...

lawak ada jgk..tapi kadang2 sedikit geram..hmm..x ptt x ptt

BezBuddy said...

susah gler hidup dorg...huhu

Mr.Z said...

macam2 taktik diorang skrg nk tipu kita ye..

a1zudd1n said...

kat cina rmi la pemintak sedekah..lagi2 kat night market dy..
lupe nama dah..huhu
bandar shenzhen gitu la..
sampai kejar pun ada..

Zikr the Jalanan Sepi Perantau said...

mak iash..

NiZaM said...

adeh..itu macam pon ade ke..
tgk org tu kuat lg..pon mengemis ke.adoiyaii..macam2 hal..