Sunday, January 3, 2010

Kanak-kanak 7 Tahun Pelukis Genius Profesional


Kieron Williamson,  7 tahun tinggal bersama keluarganya di Holt, Norfolk, seperti kanak-kanak yang lain tetapi mempunyai keistimewaan luar biasa.

Kanak-kanak ini berkebolehan menghasilkan lukisan-lukisan cat air dan krayon setaraf dengan pelukis profesional selepas mengalami satu kemalangan  semasa usianya 5 tahun.

Baru-baru ini dia mengadakan galeri pameran di rumahnya dan berjaya menjual lukisannya hanya dalam tempoh 14 minit. Dia berjaya mendapat hasil jualannya sebanyak £18,200 ($41,136).
Pada masa sekarang seramai 680 orang pelanggan sedang menunggu giliran menempah hasil lukisannya.

Hebat bukan.  Anugerah Ilahi... Anak kita bagaimana? Masing-masing ada kelebihannya..jangan mengeluh bersyukurlah...jangan lupa berusaha la... tengok lukisan hasil karya kanak-kanak ini...

Keiron sedang tekun melukis di dapur rumahnya


 

Antara hasil karya Keiron
[sumber: dailymail.co.uk, terjemahan orang muo]

7 comments:

mantan said...

om,
ni bakat semulajadi ke bakat semula ape ni....

zul permatang badak said...

bakat semula jadi disamping dorongan ibubapa,lihatlah peralatan lukisan beliau.....lengkap....

BezBuddy said...

waa...hebatla bdk ni..comei plak tu...hehe =D

Cikgu Jang .. said...

tak lama lagi jutawan le budak tu....ayahnya pun tumpang senang jugak le...

Anak kita ?????....dapat didikan agama yg sempurna dan mendapat kebahagian dunia, akhirat jadilah....

Mazru Majid said...

wau..hebat,kecik2 dah pandai melukis

wandhe said...

wah keren nich,, kalo deket boleh belajar tuch, hahahaha

ditunggu kunjungan baliknya

Cik Puan Drunbella said...

bila lah i nak dapat bakat yg macam neh.
cantik betul dwg die.
^___^