Friday, January 8, 2010

Besi Buruk Jenama Bugatti Bernilai £80,000


Hanya kerana jenama yang sudah termasyhur seantero dunia, sebuah kereta sport antik jenama Bugatti yang terpendam di dasar tasik Lake Maggiore selama 70 tahun  masih bernilai apabila kereta ini akan dilelong dengan harga £80,000 [ RM 550 000 ] dalam sesi jualan lelong pada 23 Januari nanti di Bonhams Retromobile,France.

Keadaan tayar masih  lagi elok berangin di dalamnya

Kereta buatan Itali, dua tempat duduk dengan enjin 1.5 liter pada tahun 1925 didaftarkan atas nama George Nielly, 48 Rue Nollet, Paris, yang menetap di Perancis pada tahun 1930. Kereta ini mampu dipandu dengan kelajuan 100 batu sejam.

8 comments:

Temuk said...

Salam orang muo
Zaman ini, diam-diam ubi keras isinya; diam-diam besi berharga karatnya.

caang said...

Wow.. terpendam di dasar tasik Lake Maggiore selama 70 tahun nilai harganya £80,000 [ RM 550 000 ]. Kalau terpendamnya 101 tahun, kira2 jadi berapa harganya ya?

Lit said...

sport wagon antique and unique. I think the price is right

zul permatang badak said...

banyak kena pakai duit...itu belum masuk kos baikpulih....tapi binaan orang dulu mementingkan ketahanan,kualiti terjamin lihat tayarnya masih berangin mungkin menggunakan getah asli.....

Jijahh @ f.k said...

kalo naik ni kat jalan raya .. mesti tuan dia kembang lobang idong rasa riak jak ... hehehe

ada pahsan entry jijah pasal kete antik dak? memang cantik kete tu ..

http://jijahohhjijah.blogspot.com/2009/12/pergh-kete-dia.html

layannn ....

Dak Wan said...

Besi burok yg berharga nie...

CintamaniszLite said...

sy kalo byk duit pun..tak tingin nak beli besi burok ni. Takde pekdah langsung. Baik bg anak2 yatim makan ke, bayar duit api air masjid ke..hehe..

Din Rambong said...

kalau dah minat nak wt camana,geram jadinya bila x dpt..